Από τη βαλίτσα φιλαναγνωσίας που δανειστήκαμε ξεχωρίσαμε ένα βιβλίο το οποίο αγαπήσαμε ιδιαίτερα και έτσι αποφασίσαμε
να σας παρουσιάσουμε συνοπτικά τις δραστηριότητες, με τις οποίες εμπλουτίσαμε
την ανάγνωσή του.
Γνωρίσαμε έναν καρχαρία, που δεν είναι σαν τους άλλους!!!!
Είναι ευαίσθητος και τρυφερός!!! Αγαπάει όλα τα ψάρια και τα θέλει φίλους!!!
Θέλετε να τον γνωρίσετε;
Ο καρχαρίας λοιπόν, αυτός, ζωντανεύει
μέσα από τις σελίδες του βιβλίου «Ένας καλόκαρδος καρχαρίας» της Λήδας
Βαρβαρούση, των εκδόσεων Παπαδόπουλος.
1. Η ιστορία του παραμυθιού (καταγράφηκε, όπως τη διηγήθηκαν
τα παιδιά):
Ο καρχαρίας, κανονικά, είναι πολύ δυνατός και τρομακτικός! Αλλά, αυτός
ο καρχαρίας είναι διαφορετικός από τους άλλους!!! Δεν του αρέσει, καθόλου, ο
ρόλος του κακού.
Δε θέλει, να τρομάζει τους άλλους, γιατί δεν θα τον κάνουν παρέα και δεν
του αρέσει να λένε ότι είναι νταής. Τον πιάνουν
τα κλάματα όταν βλέπει ότι τα άλλα ψάρια τον προσπερνούν, για να πάνε στους άλλους
φίλους τους και κλαίει, γιατί νομίζει
ότι δεν τον αγαπάνε. Ήταν πολύ στεναχωρημένος, αλλά τότε ο καρχαρίας μας είδε μια αφίσα για τα ψαροκαλλιστεία
του βυθού και σκέφτηκε ότι θα ήταν καλή ιδέα να πάρει μέρος, για να γνωρίσει
καινούριους φίλους. Όμως κανένας δεν τον πίστεψε ότι είναι καλός, εκτός από ένα
μικρό ψαράκι, που έγινε ο καλύτερος φίλος του και μαζί έκαναν όλη μέρα παρέα!!!
2. Σε τι είναι διαφορετικός αυτός ο καρχαρίας; (εργασίες
παιδιών)
3. Παιχνίδι ρόλων.
Τα παιδιά διάλεξαν ελεύθερα τους ρόλους τους(αρχικά
κανείς δεν ήθελε να υποδυθεί τον καρχαρία και για να γίνει και αυτός ένας θελκτικός
ρόλος τον δουλέψαμε σε εννοιολογικό χάρτη (όπως περιγράφεται στην 6η
δραστηριότητα) και τον εμπλουτίσαμε με θετικές λέξεις-κλειδιά. Κατά τη διάρκεια
του θεατρικού παιχνιδιού, τα παιδιά αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν και μουσικά
όργανα και είχε ενδιαφέρον ότι ενώ, αρχικά χρησιμοποίησαν κρουστά, όταν ο
καρχαρίας έγινε φίλος με το ψαράκι υπήρξε διαφωνία μεταξύ τους, αναζήτησαν τον
καταλληλότερο ήχο και ύστερα από δοκιμές, κατέληξαν στον απαλό ήχο από το μεταλλόφωνο.
4. Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τον καρχαρία να σκεφτεί
περισσότερες ιδέες, για να αποκτήσει φίλους και να γίνει αγαπητός; Ζητήθηκε από τα παιδιά να προτείνουν στον καρχαρία κι
άλλες ιδέες, εκτός από τη συμμετοχή στα ψαροκαλλιστεία (ανακαλώντας από τις
δικές τους εμπειρίες). Τα παιδιά πρότειναν : να πάει για ζωγραφική, να πάει στην παιδική
χαρά, να βρει φίλους στο σχολείο, να είναι περισσότερο ευγενικός και καλός, να
βοηθάει τα άλλα ψάρια κλπ.
5. Πώς θέλεις να είναι κάποιος/α, για να τον κάνεις φίλο/η σου;
(σκέψεις παιδιών)
·
να
μου δίνει παιχνίδια
·
να
παίζουμε μαζί
·
να
είναι ευγενική
·
να
παίζουμε χελωνονιντζάκια στο διάλειμμα
·
να
έχει καλές ιδέες
·
να
με αγαπάει
·
να
φοράει ωραία ρούχα
6. Φτιάξαμε εννοιολογικό χάρτη χρησιμοποιώντας το λογισμικό Kidspiration
και εμπλουτίσαμε τον καρχαρία μας, με θετικά
επίθετα (ομαδική εργασία παιδιών)
α) Αρχικός
εννοιολογικός χάρτης(αποτυπώσαμε τις ιδέες, που είχαμε για τον καρχαρία)
β) Δεύτερος
εννοιολογικός χάρτης (αποτυπώσαμε τη γνώμη μας για τον συγκεκριμένο καρχαρία)
Τα παιδιά ζήτησαν να αλλάξουμε την εικόνα
που είχαν αρχικά επιλέξει για τον καρχαρία και σε αναζήτηση που κάναμε στο
διαδίκτυο διάλεξαν αυτή που ακολουθεί.
Σας
ευχαριστούμε κ.Χρύσα Κουράκη, για την
ευκαιρία που μας δώσατε να γνωρίσουμε καλύτερα και να αγαπήσουμε τον καλόκαρδο
καρχαρία!!! Ευχόμαστε η βαλίτσα σας να είναι καλοτάξιδη!!! Και να γεμίσει το
γραφείο σας με πολλά παιδικά βιβλία!!!!!
Από τα παιδιά του 1ου
Νηπιαγωγείου Μαρκοπούλου
και
τη νηπιαγωγό Μάνια Δανιηλίδου
9 Ιανουάριου 2015
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου