Λίγα λόγια για εμάς...


Καλώς ήρθατε στο Blog της Λέσχης Ανάγνωσης και Φιλαναγνωσίας, το οποίο βραβεύτηκε με το βραβείο "Κυριάκος Παπαδόπουλος" του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου το 2015.
Το Blog δημιουργήθηκε το 2013, με αφορμή τη Λέσχη Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ανατολικής Αττικής, η οποία λειτουργεί στο πλαίσιο των δράσεων του Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης και στεγάζεται στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κορωπίου. Στόχος της Λέσχης είναι μέσα από την ανάγνωση βιβλίων παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας, την ανταλλαγή απόψεων και το σχεδιασμό φιλαναγνωστικών δραστηριοτήτων, να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά ως δράση στον εκπαιδευτικό κύκλο και κατ' επέκταση στους μαθητές.
Οι δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, οι δράσεις και οι ιδέες που προκύπτουν μέσα από τις συναντήσεις της Λέσχης, θα παρουσιάζονται μέσα από το Βlog, ενώ ταυτόχρονα θα προτείνονται βιβλία θεματικά, θα παρουσιάζονται οι νέες κυκλοφορίες βιβλίων και θα προβάλλονται δράσεις φιλαναγνωσίας σε σχολεία.
Υπεύθυνη συντονισμού της Λέσχης και διαχειρίστρια του Blog είναι η Χρύσα Κουράκη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης.

Από το Σεπτέμβριο του 2016, συνεργάτιδες του blog είναι η εκπαιδευτικός Τζελίνα Βογιατζόγλου και η συγγραφέας Βασιλική Κατέρη, η οποία έχει αναλάβει τη θεματική ενότητα "Η τέρψη της ανάγνωσης", με σκοπό από τη ματιά του απλού αναγνώστη -και όχι του εκπαιδευτικού- να σχολιάζει βιβλία που προσφέρουν τη χαρά της ανάγνωσης στα παιδιά.
mail επικοινωνίας:
ckouraki@hotmail.gr






Τετάρτη 29 Απριλίου 2015

Γιατί να το διαβάσω στην τάξη; Μια νέα ενότητα με Παρουσιάσεις και Προτάσεις βιβλίων από εκπαιδευτικούς για εκπαιδευτικούς!


Ελένη Ανδρεάδη
Γίνε Πράκτορας του Πλανήτη

Εικονογράφηση: Στέφανος Κολτσιδόπουλος
Μεταίχμιο


Η νέα ενότητα του blog μας ξεκινά με το βιβλίο της Ελένης Ανδρεάδη Γίνε Πράκτορας του Πλανήτη, το οποίο ήταν προτεινόμενο για το βραβείο "Βίτω Αγγελοπούλου" -βιβλία γνώσεων για παιδιά- στις βραχείες λίστες από το ελληνικό τμήμα ΙΒΒΥ για το 2015.

Πρόκειται για ένα βιβλίο γνώσεων οικολογικού περιεχομένου, το οποίο όμως διαφέρει κατά πολύ από τα αντίστοιχα βιβλία, γεγονός που το αντιλαμβάνεται ο αναγνώστης κοιτάζοντας και μόνο το εξώφυλλο και το οπισθόφυλλο. Τα κρυμμένα μάτια του εξωφύλλου, καθώς και η πρόκληση που απευθύνει η συγγραφέας (;) στον αναγνώστη στο οπισθόφυλλο για να αναλάβει μια μυστήρια, άκρως απόρρητη αποστολή γεμάτη εκπλήξεις, προκαλούν αμέσως το ενδιαφέρον για να ανοίξεις το βιβλίο και να διαβάσεις λίγες ακόμη σελίδες… Κι ενώ διαβάζεις την πρώτη, τη δεύτερη, την τρίτη, δεν μπορείς να σταματήσεις, γιατί χωρίς να το καταλάβεις έχεις γίνει μαθητευόμενος πράκτορας για τη σωτηρία του πλανήτη!

Τα θέματα που θίγονται στο βιβλίο είναι τρία βασικά περιβαλλοντικά προβλήματα: το θέμα της Ενέργειας, των Σκουπιδιών και του Νερού. Τέσσερις έμπειροι πράκτορες μας εισάγουν στο ιστορικό αυτών των θεμάτων και μας προετοιμάζουν, ώστε να περάσουμε τη βασική εκπαίδευση και να σώσουμε τον πλανήτη! Οι εχθροί μας; Ο Πιφ, η Πουφ (το μεθάνιο και το διοξείδιο του άνθρακα), ο Κίλος, η Βάτη και η Τώρη, τα βαμπίρ της ενέργειας. Οι έννοιες που προσεγγίζονται δύσκολες, όπως το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου, το διοξείδιο του άνθρακα, τα αέρια του θερμοκηπίου και οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, παρόλο που η δυσκολία των εννοιών είναι αντικειμενική, για τα μικρότερα κυρίως παιδιά, η παρουσίαση και επεξεργασία τους είναι απολύτως προσιτή και διασκεδαστική, χωρίς υπεραπλουστεύσεις και έλλειψη επιστημονικότητας!

Ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να κάνουμε στην πολύ ωραία εικονογράφηση του Στέφανου Κολτσιδόπουλου, η οποία ακολουθεί το μυστηριακό, αινιγματικό και χιουμοριστικό ύφος του κειμένου. Το ίδιο ύφος ακολουθούν και όλα τα εξωκειμενικά χαρακτηριστικά του βιβλίου, όπως η γραμματοσειρά, τα γραφιστικά, και η σελιδοποίηση.

Γιατί να διαβάσουμε το βιβλίο στην τάξη;

            Όπως προαναφέραμε το βιβλίο θίγει βασικά περιβαλλοντικά προβλήματα, που αναφέρονται και επεξεργάζονται και στο αναλυτικό πρόγραμμα σχεδόν όλων των τάξεων του Δημοτικού. Αποτελεί λοιπόν ένα πολύ καλό βοηθητικό εργαλείο, το οποίο συνδυάζει τη χαρά της ανάγνωσης και τη γνωστική προσέγγιση εννοιών που ούτως ή άλλως απασχολούν τα παιδιά. Επίσης, το βιβλίο ενδείκνυται για πολλές φιλαναγνωστικές δραστηριότητες, που μπορούν να γίνουν μέσα στην τάξη αυτόνομα ή στο πλαίσιο ενός περιβαλλοντικού προγράμματος. Προτάσεις για περιβαλλοντικές δράσεις υπάρχουν και στο τέλος του βιβλίου. Τέλος, είναι βέβαιο πως οι αναγνώστες θα το ευχαριστηθούν αφάνταστα και θα διασκεδάσουν, χωρίς να έχουν την αίσθηση της επιβαλλόμενης γνώσης!
Για να δείτε τι έγραψε ο τύπος για το βιβλίο εδώ.



Από τη Χρύσα Κουράκη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου