Μη φοβάσαι Κοκκινοσκουφίτσα
Βασίλης Κουτσιαρής
Εικονογράφηση:Θέντα Μιμηλάκη
Κόκκινη κλωστή δεμένη
Δεν ήθελα να πάω στο δάσος. Προσπάθησα πολλές φορές να το πω, αλλά την τελευταία στιγμή άλλαζα γνώμη.
Οι εντολές της μαμάς ξεκάθαρες. «Μη λοξοδρομήσεις, μη χασομερήσεις, μη μιλήσεις σε αγνώστους».
Μη, μη, μη! Και μετά από λίγο... βγήκα έξω.
Το κάθε παιδί χρειάζεται την εμπειρία του για να υπερνικήσει και να επιβληθεί σε αυτά που το φοβίζουν, ώστε να μπορέσει με επιτυχία να ωριμάσει ως ένας λειτουργικός ενήλικας.
Το κορίτσι της ιστορίας μας μίλησε ανοιχτά για τον φόβο του, ζήτησε βοήθεια και έτσι τον νίκησε μια για πάντα!
Δραστηριότητες φιλαναγνωσίας:
Βασίλης Κουτσιαρής
Εικονογράφηση:Θέντα Μιμηλάκη
Κόκκινη κλωστή δεμένη
(Για να δείτε μια ερμηνευτική προσέγγιση του βιβλίου, πατήστε εδώ)
Υπόθεση:Δεν ήθελα να πάω στο δάσος. Προσπάθησα πολλές φορές να το πω, αλλά την τελευταία στιγμή άλλαζα γνώμη.
Οι εντολές της μαμάς ξεκάθαρες. «Μη λοξοδρομήσεις, μη χασομερήσεις, μη μιλήσεις σε αγνώστους».
Μη, μη, μη! Και μετά από λίγο... βγήκα έξω.
Το κάθε παιδί χρειάζεται την εμπειρία του για να υπερνικήσει και να επιβληθεί σε αυτά που το φοβίζουν, ώστε να μπορέσει με επιτυχία να ωριμάσει ως ένας λειτουργικός ενήλικας.
Το κορίτσι της ιστορίας μας μίλησε ανοιχτά για τον φόβο του, ζήτησε βοήθεια και έτσι τον νίκησε μια για πάντα!
Δραστηριότητες φιλαναγνωσίας:
- Αρχικά διαβάζουμε την κλασική Κοκκινοσκουφίτσα και στη συνέχεια το βιβλίο Μη φοβάσαι Κοκκινοσκουφίτσα, έτσι ώστε να δούμε το ίδιο θέμα από εσωτερική οπτική γωνία. Επίσης μπορούμε να συγκρίνουμε το ύφος, την εικονογράφηση, την οπτική γωνία κλπ.
- Διαβάζουμε το βιβλίο και σε κάθε σελίδα κολλάμε ο καθένας ένα χαρτάκι post-it με τα συναισθήματα που του προκαλούνται στη συγκεκριμένη σελίδα. Σταματάμε πριν το σημείο που εμφανίζεται ο δάσκαλος και γίνεται η ανατροπή και αφήνουμε τα παιδιά να μαντέψουν τι γίνεται μετά.
- Παίζουμε παιχνίδια ρόλων.
Ψάχνουμε και βρίσκουμε διάφορα βιβλία από Κοκκινοσκουφίτσες. Συγκρίνουμε τα εξώφυλλά τους και τη λύση που δίνεται στο τέλος. - Φτιάχνουμε το προσωπικό μας κολλάζ με τους φόβους μας.
- Ξαναγράφουμε την ιστορία σε α’ πρόσωπο, μέσα από την οπτική γωνία άλλου ήρωα, ο οποίος μιλά για τους φόβους του (π.χ. ο λύκος λέει την ιστορία από τη δική του μεριά λέγοντάς μας τι φοβήθηκε. Το ίδιο και η γιαγιά, ο κυνηγός κλπ.).
- Σε χαρτάκια γράφουμε ή ζωγραφίζουμε τους φόβους μας ανώνυμα. Τους βάζουμε στο «κουτί του φόβου». Στη συνέχεια τραβάμε ένα φόβο κάθε φορά, τον συζητάμε, λέμε τι μπορούμε να κάνουμε για να διώξουμε το φόβο αυτό. Τις προτάσεις μας μαζί με τους αντίστοιχους φόβους τους κολλάμε κάπου εμφανώς ή φτιάχνουμε μια κατασκευή με αυτούς.
- Φανταζόμαστε αν η Κοκκινοσκουφίτσα μπορούσε να γίνει ηθοποιός. Τι ρόλους θα μπορούσε να παίξει;
- Παίζουμε το παιχνίδι αν ο φόβος μου ήταν χρώμα, τι χρώμα θα ήταν; Αν ήταν ζώο, σχήμα, φαγητό κλπ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου