Ρίκο και Όσκαρ: το μυστήριο του ριγκατόνι
Αντρέας Σταϊνχέφελ
Μετάφραση: Μαρία Αγγελίδου
Μεταίχμιο
(Για να ξεφυλίσετε το βιβλίο εδώ)
Υπόθεση:
Ο Όσκαρ είναι ιδιοφυία. Ο Ρίκο είναι... ιδιομορφυία. Δύο διαφορετικά παιδιά που γίνονται φίλοι και ρίχνουν φως στην πιο μυστήρια υπόθεση.Μια ιστορία τρυφερή, συναρπαστική, αστεία και ανατρεπτική... Μια ωραία φιλία, απ’ αυτές που κρατούν μια ζωή. Το πρώτο από τη σειρά μυθιστορημάτων που μιλάει ίσια στην καρδιά, και δεν την ξεχνάς εύκολα!
Δραστηριότητες φιλαναγνωσίας:
Αντρέας Σταϊνχέφελ
Μετάφραση: Μαρία Αγγελίδου
Μεταίχμιο
Υπόθεση:
Ο Όσκαρ είναι ιδιοφυία. Ο Ρίκο είναι... ιδιομορφυία. Δύο διαφορετικά παιδιά που γίνονται φίλοι και ρίχνουν φως στην πιο μυστήρια υπόθεση.Μια ιστορία τρυφερή, συναρπαστική, αστεία και ανατρεπτική... Μια ωραία φιλία, απ’ αυτές που κρατούν μια ζωή. Το πρώτο από τη σειρά μυθιστορημάτων που μιλάει ίσια στην καρδιά, και δεν την ξεχνάς εύκολα!
Δραστηριότητες φιλαναγνωσίας:
- Σχηματίζουμε δυο κύκλους που να τέμνονται σε χαρτόνι και τοποθετούμε χρωματιστά χαρτάκια με τα προτερήματα και τα ελαττώματα του Ρίκο και του Όσκαρ στους αντίστοιχους κύκλους. Έτσι θα φανούν και τα κοινά τους σημεία.
- Στο βιβλίο υπάρχουν διασκορπισμένες λέξεις σε όλα τα κεφάλαια, οι οποίες ερμηνεύονται με τη «λογική» του Ρίκο. Ζητάμε από τα παιδιά να χωριστούν σε ομάδες και να επιλέξουν δικές τους λέξεις, για να τις ερμηνεύσουν σύμφωνα με τη «λογική» του Ρίκο, φτιάχνοντας το «λεξικό του Ρίκο».
- Ανακατασκευάζουμε τις εικόνες του βιβλίου (ζωγραφική ή φωτοτυπία) δημιουργώντας ένα κόμικ και τοποθετούμε συννεφάκια με φράσεις που να δείχνουν τις σκέψεις των ηρώων εκείνη τη στιγμή.
- Χωριζόμαστε σε ομάδες και φτιάχνουμε ζωγραφιές, έτσι ώστε να περιγράφεται ένα κεφάλαιο με εικόνες. Επιλέγουμε κάποια μουσικά κομμάτια, τα οποία δίνονται στους μαθητές και οι αυτοί με τη σειρά τους τα αντιστοιχούν στις ζωγραφιές. Έπειτα ενώνουμε τις ζωγραφιές των παιδιών, τα μουσικά κομμάτια και τα κόμικς που είχαν φτιάξει προηγουμένως, φτιάχνοντας μια παρουσίαση (powerpoint) την οποία προβάλουμε στην τάξη (με προτζέκτορα).
- Διοργανώνουμε επίσκεψη σε ένα ειδικό σχολείο όπου οι μαθητές των δυο σχολείων θα συμμετείχαν σε κοινές δράσεις.
- Υποδυόμαστε τους μικρούς ντετέκτιβ λύνοντας ένα μυστήριο μέσα στο σχολείο ή παίζοντας το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού με γρίφους από το βιβλίο.
- Μαγειρεύουμε ζυμαρικά «ριγκατόνι» με διάφορους τρόπους και οργανώνουμε γεύμα μέσα στην τάξη.
- Σε μπαλάκια γράφουμε ένα συναίσθημα και να λέμε μια ιστορία σχετική με αυτό που γράψαμε. Στη συνέχεια πετάμε τα μπαλάκια μεταξύ μας και μοιραζόμαστε τις ιστορίες μας.
- Διοργανώνουμε βιωματικές δραστηριότητες στην τάξη σχετικά με το πώς κάποιοι άνθρωποι αντιλαμβάνονται τα πράγματα διαφορετικά και συμπεριφέρονται επίσης διαφορετικά. Π.χ. Τα άτομα που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού σκέφτονται με εικόνες, όχι με λέξεις όπως το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων. Οι τυφλοί αισθάνονται τα πάντα με ήχους και αφή. Οι κωφοί μπορεί να μην ακούν σχεδόν τίποτα αλλά ο κόσμος τους όλος αποτελείται από εικόνες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου