Λίγα λόγια για εμάς...


Καλώς ήρθατε στο Blog της Λέσχης Ανάγνωσης και Φιλαναγνωσίας, το οποίο βραβεύτηκε με το βραβείο "Κυριάκος Παπαδόπουλος" του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου το 2015.
Το Blog δημιουργήθηκε το 2013, με αφορμή τη Λέσχη Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ανατολικής Αττικής, η οποία λειτουργεί στο πλαίσιο των δράσεων του Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης και στεγάζεται στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κορωπίου. Στόχος της Λέσχης είναι μέσα από την ανάγνωση βιβλίων παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας, την ανταλλαγή απόψεων και το σχεδιασμό φιλαναγνωστικών δραστηριοτήτων, να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά ως δράση στον εκπαιδευτικό κύκλο και κατ' επέκταση στους μαθητές.
Οι δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, οι δράσεις και οι ιδέες που προκύπτουν μέσα από τις συναντήσεις της Λέσχης, θα παρουσιάζονται μέσα από το Βlog, ενώ ταυτόχρονα θα προτείνονται βιβλία θεματικά, θα παρουσιάζονται οι νέες κυκλοφορίες βιβλίων και θα προβάλλονται δράσεις φιλαναγνωσίας σε σχολεία.
Υπεύθυνη συντονισμού της Λέσχης και διαχειρίστρια του Blog είναι η Χρύσα Κουράκη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης.

Από το Σεπτέμβριο του 2016, μόνιμες συνεργάτιδες του blog είναι η εκπαιδευτικός Τζελίνα Βογιατζόγλου και η συγγραφέας Βασιλική Κατέρη, η οποία έχει αναλάβει τη θεματική ενότητα "Η τέρψη της ανάγνωσης", με σκοπό από τη ματιά του απλού αναγνώστη -και όχι του εκπαιδευτικού- να σχολιάζει βιβλία που προσφέρουν τη χαρά της ανάγνωσης στα παιδιά.
mail επικοινωνίας:
ckouraki@hotmail.gr






Παρασκευή, 15 Απριλίου 2016

Δραστηριότητες φιλαναγνωσίας με "Το Μουσείο των Υποσχέσεων" της Λίνας Μουσιώνη



Λίνα Μουσιώνη
Το Μουσείο των Υποσχέσεων
Εικονογράφηση: Ναταλία Καπατσούλια
Μεταίχμιο
Υπόθεση

Ένα έκθεμα εξαφανίζεται μυστηριωδώς από το Μουσείο των Υποσχέσεων. Ο παράξενος φύλακάς του ζητά τη βοήθεια της Μαργαρίτας για να εξιχνιάσει την υπόθεση. Εκείνη, όμως, έχει τις αμφιβολίες της. Μα είναι δυνατόν να αφήσει την καλοκαιρινή ησυχία της και να τρέχει σε μουσεία; Και πώς να εμπιστευτεί έναν άγνωστο φύλακα; Και μάλιστα βάτραχο; Η Μαργαρίτα τελικά τολμά και τρυπώνει στις αίθουσες του μουσείου, λύνει τους μυστηριώδεις γρίφους που συναντά στην πορεία της και ανακαλύπτει το χαμένο έκθεμα. Μαζί ανακαλύπτει κι ένα κρυμμένο μυστικό…
…………………
Διαβάζοντας το βιβλίο της Λίνας Μουσιώνη αμέσως μου γεννήθηκε η επιθυμία να βρεθώ ανάμεσα σε παιδιά και να διαβάσουμε μαζί το βιβλίο παίζοντας! Γιατί Το Μουσείο των Υποσχέσεων είναι μια ιστορία που σε ταξιδεύει στον χώρο και στον χρόνο των παραμυθιών, των μουσείων, των αντίθετων κόσμων, των μικρών πραγμάτων, της θάλασσας, της γης και τ’ ουρανού. Κεντρικός άξονας όλης της αφήγησης η ιστορία της Αλίκης στη χώρα των θαυμάτων, η οποία εμπνέει τη συγγραφέα και την οδηγεί σε ένα παιχνίδι υποσχέσεων-γρίφων.
Ας παίξουμε, λοιπόν κι εμείς μαζί της…

Δραστηριότητες

  •  Πριν την ανάγνωση του βιβλίου διαβάζουμε στα παιδιά ζευγάρια υποσχέσεων και προσπαθούν να μαντέψουν ποιοι μπορεί να δίνουν αυτές τις υποσχέσεις.
  • Συζητάμε για τα μουσεία: Γιατί υπάρχουν τα μουσεία; Ποια είδη μουσείων υπάρχουν; Σε ποια έχουμε πάει; Σε ποια θα θέλαμε να πάμε; Ποιο είναι το αγαπημένο μας μουσείο;
  • Τι μας αρέσει σε ένα μουσείο – Τι δεν μας αρέσει: Καταγράφουμε τις απόψεις μας σε δυο καταλόγους και τις συζητάμε.
  • Το φανταστικό μουσείο του μέλλοντος: σε ένα χαρτί ζωγραφίζει ο καθένας κάτι που έχει μαζί του ή πάνω του και που θα μπορούσε μετά από πολλά χρόνια να αποτελεί έκθεμα ενός μουσείου.
  • Το δικό μας κόμικ: Θυμόμαστε ένα αστείο ή ένα βαρετό ή ένα δυσάρεστο περιστατικό που μας έχει συμβεί σε ένα μουσείο και το μετατρέπουμε σε κόμικ.
  • Βρίσκουμε τα δικά μας ζευγάρια υποσχέσεων και βάζουμε τους συμμαθητές μας να μαντέψουν ποιος τα λέει. Με αυτά τα ζευγάρια μπορούμε να φτιάξουμε και ένα παιχνίδι memory.
  • Βρίσκουμε και άλλους ήρωες παραμυθιών που θα μπορούσαν να δώσουν υποσχέσεις. Ποιες θα μπορούσαν να είναι αυτές;
  •  Η δική μας υπόσχεση: Βρίσκουμε μια σημαντική για εμάς υπόσχεση. Τη γράφουμε, τη ζωγραφίζουμε και κατασκευάζουμε μια προθήκη για να την τοποθετήσουμε. Έτσι μέσα στην τάξη έχουμε φτιάξει το δικό μας Μουσείο Υποσχέσεων.
  • Φτιάχνουμε μια μακέτα της πόλης του βατράχου.
  • Μετά την ανάγνωση του βιβλίου, διαβάζουμε την Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων και εντοπίζουμε τις ομοιότητες.

Από τη Χρύσα Κουράκη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου