Μπάλα μπαλαρίνα
Αλεξάνδρα Μητσιάλη
Εικονογράφηση:
Κατερίνα Χαδουλού
Μεταίχμιο
Αυστηρός χορευτικός κότσος
δεμένος σφιχτά με αόρατες φουρκέτες ή ελεύθερη ατίθαση αλογοουρά;
Καλσόν και εφαρμοστά κορμάκια ή
αθλητικές μπλούζες και άνετα σορτσάκια;
Πουέντ με σκληρές μύτες ή ποδοσφαιρικά
παπούτσια με «σχάρες»;
Μπαλαρίνα ή μπαλαδόρος;
Αυτό που θα μπορούσε να αποτελεί
βασανιστικό δίλημμα… για την Τζούλυ δεν υφίσταται ως τέτοιο! Η Τζούλυ δεν
συμβιβάζεται! Τα θέλει όλα!
Είναι αποφασισμένη να τα
συνδυάσει και τα δύο. Και το καταφέρνει! Αδιαφορεί για τα καυστικά σχόλια του συμμαθητή
της του Μάριου - με τον οποίο δεν έχει ακόμα καταλάβει πως είναι ερωτευμένη!
Διεκδικεί με ατράνταχτα επιχειρήματα μια θέση στην ποδοσφαιρική ομάδα του
σχολείου της, αναγκάζοντας τον κύριο Σφυρίχτρα (τον γυμναστή) να την δεχθεί στη
βασική ενδεκάδα. Και με ένα «grand battement en dehors»
που έμαθε στο μπαλέτο καρφώνει την μπάλα
στα δίχτυα, χαρίζοντας τη νίκη στην ομάδα της!
Φυσικά το επόμενο «grand battement en dehors» που εκτέλεσε στο
ανοιχτό μάθημα μπαλέτου ήταν εξαιρετικά αφιερωμένο στον Μάριο!
Το βιβλίο «Μπάλα μπαλαρίνα» είναι
σίγουρα μια μοντέρνα ιστορία με πρωταγωνίστρια ένα κορίτσι που ανήκει σε μια
αντισυμβατική οικογένεια: ο μπαμπάς πλένει πιάτα, ο παππούς μαγειρεύει και η
μαμά οδηγεί μοτοσικλέτα! Η Αλεξάνδρα Μητσιάλη ανατρέπει τα κοινωνικά στερεότυπα! Η ανατροπή αυτή περνά
αβίαστα στον αναγνώστη, πιάνοντας ακριβώς τον σφυγμό της εποχής! Η ζωντανή
αφήγηση κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον του και τον κάνει να ταυτίζεται με την πρωταγωνίστρια, καθώς το
αίσθημα του ανήκειν πάλλεται ζωντανό μέσα του!
Η εικονογράφηση της Κατερίνας Χαδουλού
συμπληρώνει κι ενισχύει την ένταση της ιστορίας, συνδυάζοντας το ασπρόμαυρο
σκίτσο με την έγχρωμη ζωγραφιά! Ξεχωρίζει το δισέλιδο όπου η Τζούλυ «χορεύει»
στο γήπεδο και πετυχαίνει το νικητήριο γκολ!
Γιατί να το διαβάσω στην τάξη;
- Είναι ένας τρόπος να ενισχύσω τον σεβασμό στη διαφορετικότητα. Μπορώ να επιλέξω και παράλληλα αναγνώσματα, θίγοντας κι άλλες πιο βαθιές πτυχές της διαφορετικότητας! (Δείτε προτάσεις βιβλίων με θέμα τη διαφορετικότητα)
- Θα μου δώσει την ευκαιρία να καταστρώσω παιχνίδια με επιχειρήματα. Ακόμα και να διοργανώσω ένα debate, επιλέγοντας ένα θέμα που να ενδιαφέρει την τάξη μου
- Σε συνεργασία με τον/την γυμναστή/γυμνάστρια μπορούμε να διοργανώσουμε έναν ποδοσφαιρικό αγώνα με μικτή ομάδα, φωνάζοντας συνθήματα σε ποιητική μορφή που θα έχουμε σκαρώσει με τα παιδιά.
- Μπορούμε ακόμα να επενδύσουμε με κλασική μουσική φάσεις από ποδοσφαιρικούς αγώνες ή στο ημίχρονο του δικού μας να κάνουμε ένα χορευτικό διάλειμμα με τις μπαλαρίνες της τάξης!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου