Επικίνδυνη αναζήτηση
Λίνα Λυχναρά
Εικονογράφηση εξωφύλλου: Ρένια Μεταλληνού
Εκδόσεις Πατάκη
Ο εντεκάχρονος Χρόνης, που μένει
σ’ ένα από τα σπίτια του Χωριού SOS,
αποφασίζει να ψάξει με κάθε τρόπο να βρει τον πατέρα του.Ο αστυνόμος Μίλτος Ζαφείρης, που βρίσκεται
στη Λαμία για μια οικογενειακή του υπόθεση, βοηθά ως «μυστικός» την τοπική
αστυνομία στην εξάρθρωση μιας σπείρας που απαγάγει και εκμεταλλεύεται παιδιά. Η αστυνόμος Αργυρή Φωκά, που
μένει στην Αθήνα, ασχολείται με την εξαφάνιση ενός παιδιού από το Χωριό SOS. Ο γιατρός Δημήτρης
Πολυμερόπουλος, που μένει στην Αγγλία, προσπαθεί να μάθει την αλήθεια για την
παλιά του σύντροφο Πάμελα Φρίμαν και για το παιδί του την ύπαρξη του οποίου
ποτέ δεν έμαθε, μιας και η Πάμελα δεν του αποκάλυψε την εγκυμοσύνη της, όταν
χώρισαν.
Πώς όλα αυτά τα πρόσωπα
συνδέονται μεταξύ τους; Θα το μάθουμε, αν διαβάσουμε το συναρπαστικό αστυνομικό
μυθιστόρημα της Λίνας Λυχναρά. Μέσα από μια πλοκή γεμάτη αγωνία και συνεχείς
ανατροπές η συγγραφέας θίγει θέματα όπως η επικίνδυνη πλευρά της χρήσης του
διαδικτύου και η εγκληματικότητα, αλλά και η αδιαμφισβήτητη αξία της φιλίας και
της οικογένειας (συμβατικής ή μη).
Η αφήγηση του Χρόνη σε πρώτο
πρόσωπο ζωντανεύει το κείμενο και δεν αφήνει περιθώρια στον αναγνώστη παρά να
ταυτιστεί με τον ήρωα. Ταυτόχρονα, ο εναλλακτικός τρόπος εξέλιξης της ιστορίας
μέσω των emails που ανταλλάσσουν οι δύο αστυνόμοι, αλλάζει για λίγο την
οπτική γωνία και προσφέρει ένα διάλειμμα από την αγωνία…
Γιατί να το διαβάσω στην τάξη;
- Προσφέρει μια θαυμάσια ευκαιρία να μιλήσουμε για τους κινδύνους του διαδικτύου.
- Μπορούμε να προβούμε σε παράλληλες αναγνώσεις όπως το «Ο Θέμης σερφάρει στο διαδίκτυο» της Παιδικής Νομικής Βιβλιοθήκης και να εκμεταλλευτούμε την πληθώρα των δράσεων και δραστηριοτήτων του εκπαιδευτικού υλικού που συνοδεύει το βιβλίο. (το υλικό διατίθεται δωρεάν από την Παιδική Νομική Βιβλιοθήκη)
- Μπορούμε να διαβάσουμε κι άλλα βιβλία της Λίνας Λυχναρά με ήρωα τον αστυνόμο Ζαφείρη, να κάνουμε συγκρίσεις και να αποκτήσουμε μια σφαιρική άποψη για τον χαρακτήρα του ήρωα.
- Θα μπορούσαμε επίσης να δημιουργήσουμε μία ομάδα με τα παιδιά της τάξης μας και να μοιραζόμαστε emails…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου