Λίγα λόγια για εμάς...


Καλώς ήρθατε στο Blog της Λέσχης Ανάγνωσης και Φιλαναγνωσίας, το οποίο βραβεύτηκε με το βραβείο "Κυριάκος Παπαδόπουλος" του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου το 2015.
Το Blog δημιουργήθηκε το 2013, με αφορμή τη Λέσχη Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ανατολικής Αττικής, η οποία λειτουργεί στο πλαίσιο των δράσεων του Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης και στεγάζεται στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κορωπίου. Στόχος της Λέσχης είναι μέσα από την ανάγνωση βιβλίων παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας, την ανταλλαγή απόψεων και το σχεδιασμό φιλαναγνωστικών δραστηριοτήτων, να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά ως δράση στον εκπαιδευτικό κύκλο και κατ' επέκταση στους μαθητές.
Οι δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, οι δράσεις και οι ιδέες που προκύπτουν μέσα από τις συναντήσεις της Λέσχης, θα παρουσιάζονται μέσα από το Βlog, ενώ ταυτόχρονα θα προτείνονται βιβλία θεματικά, θα παρουσιάζονται οι νέες κυκλοφορίες βιβλίων και θα προβάλλονται δράσεις φιλαναγνωσίας σε σχολεία.
Υπεύθυνη συντονισμού της Λέσχης και διαχειρίστρια του Blog είναι η Χρύσα Κουράκη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης.

Από το Σεπτέμβριο του 2016, συνεργάτιδες του blog είναι η εκπαιδευτικός Τζελίνα Βογιατζόγλου και η συγγραφέας Βασιλική Κατέρη, η οποία έχει αναλάβει τη θεματική ενότητα "Η τέρψη της ανάγνωσης", με σκοπό από τη ματιά του απλού αναγνώστη -και όχι του εκπαιδευτικού- να σχολιάζει βιβλία που προσφέρουν τη χαρά της ανάγνωσης στα παιδιά.
mail επικοινωνίας:
ckouraki@hotmail.gr






Πέμπτη 30 Μαΐου 2013

Δραστηριότητες Φιλαναγνωσίας - Η παράξενη αγάπη του αλόγου και της λεύκας, Χρήστος Μπουλώτης

Η παράξενη αγάπη του αλόγου και της λεύκας
Χρήστος Μπουλώτης
Εικονογράφηση: Φωτεινή Στεφανίδη
Polaris


Η ζωή αρχίζει να χαμογελάει στη μοναχική λεύκα, όταν το άσπρο άλογο εμφανίζεται στο λιβάδι. Μια παράξενη αγάπη γεννιέται, που άλλοι την κοροϊδεύουν και άλλοι τη θαυμάζουν.
Ύστερα από ένα σωρό δοκιμασίες, όταν το ολοστρόγγυλο φεγγάρι τους χαρίζει τη μαγική χρυσόσκονη, που θα τα κάνει ίδια για να χαρούν την αγάπη τους χωρίς εμπόδια, τότε αυτά, με μια φωνή, θα του δώσουν μιαν απάντηση ολότελα απρόσμενη.
Ένα μοναδικό βιβλίο για τη διαφορετικότητα...

Δραστηριότητες
  • Βλέπουμε τις εικόνες του βιβλίου χωρίς να διαβάσουμε την ιστορία και προσπαθούμε να μαντέψουμε την υπόθεση του βιβλίου. (πρώτη προσέγγιση)
  • Αφού διαβάσουμε το βιβλίο βλέπουμε από το You-Tube τη συνέντευξη της εικονογράφου και συζητάμε για τον τρόπο που ένα βιβλίο εικονογραφείται και για τη συγκεκριμένη προσέγγιση της εικονογράφου στην ιστορία του Χρήστου Μπουλώτη. https://www.youtube.com/watch?v=RbdQJXnlKjc
  • Φτιάχνουμε μια λεύκα και κρεμάνε τα φύλλα της, στα οποία γράφουμε τι σκέφτεται η λεύκα ή τι θέλουμε να της πούμε.
  • Γινόμαστε ήρωες και συνομιλούμε καθισμένοι απέναντι σε δύο καρέκλες.
  • Η καράκλα των αποκαλύψεων: ένα παιδί «μεταμορφώνεται» σε έναν από τους ήρωες και οι υπόλοιποι του κάνουν ερωτήσεις.
  • Φτιάχνουμε την αφίσα του βιβλίου.
  • Διαβάζουμε το παραμύθι ή το δραματοποιούμε και το παρουσιάζουμε σε μικρότερες ή μεγαλύτερες τάξεις.
  • Συνεχίζουμε και μελοποιούμε το τραγουδάκι του βιβλίου.
  • Ανοίγουμε το «σεντούκι του ήρωα», διαλέγουμε ένα αντιπροσωπευτικό αντικείμενο ενός ήρωα και μιλούμε αντί γι’ αυτόν.
  • Σε χαρτόνι Α4 γράφουμε μια φράση που μας άρεσε από το βιβλίο και την κολλάμε έξω από την τάξη, στους διαδρόμους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου