Λίγα λόγια για εμάς...


Καλώς ήρθατε στο Blog της Λέσχης Ανάγνωσης και Φιλαναγνωσίας, το οποίο βραβεύτηκε με το βραβείο "Κυριάκος Παπαδόπουλος" του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου το 2015.
Το Blog δημιουργήθηκε το 2013, με αφορμή τη Λέσχη Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ανατολικής Αττικής, η οποία λειτουργεί στο πλαίσιο των δράσεων του Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης και στεγάζεται στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κορωπίου. Στόχος της Λέσχης είναι μέσα από την ανάγνωση βιβλίων παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας, την ανταλλαγή απόψεων και το σχεδιασμό φιλαναγνωστικών δραστηριοτήτων, να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά ως δράση στον εκπαιδευτικό κύκλο και κατ' επέκταση στους μαθητές.
Οι δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, οι δράσεις και οι ιδέες που προκύπτουν μέσα από τις συναντήσεις της Λέσχης, θα παρουσιάζονται μέσα από το Βlog, ενώ ταυτόχρονα θα προτείνονται βιβλία θεματικά, θα παρουσιάζονται οι νέες κυκλοφορίες βιβλίων και θα προβάλλονται δράσεις φιλαναγνωσίας σε σχολεία.
Υπεύθυνη συντονισμού της Λέσχης και διαχειρίστρια του Blog είναι η Χρύσα Κουράκη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης.

Από το Σεπτέμβριο του 2016, συνεργάτιδες του blog είναι η εκπαιδευτικός Τζελίνα Βογιατζόγλου και η συγγραφέας Βασιλική Κατέρη, η οποία έχει αναλάβει τη θεματική ενότητα "Η τέρψη της ανάγνωσης", με σκοπό από τη ματιά του απλού αναγνώστη -και όχι του εκπαιδευτικού- να σχολιάζει βιβλία που προσφέρουν τη χαρά της ανάγνωσης στα παιδιά.
mail επικοινωνίας:
ckouraki@hotmail.gr






Κυριακή 28 Ιουνίου 2015

Γιατί να το διαβάσω στην τάξη;: Παρουσιάσεις και Προτάσεις βιβλίων από εκπαιδευτικούς για εκπαιδευτικούς!

Ελένη Δικαίου
Ο άνεμος στα μαλλιά της
Πατάκης

    Δύο δρόμοι παράλληλοι μέσα στην ίδια ζωή, ο έρωτας και η ρήξη με την οικογένεια. Η πορεία του 18χρονου ήρωα προς την ωρίμανση και την ανακάλυψη των πραγματικών του «θέλω», σηματοδοτείται από οδυνηρές ανακαλύψεις για επιλογές και χειρισμούς των γονιών του, οι οποίες πολύ απέχουν από αξίες που γνώρισε από μικρός, όπως η εντιμότητα και ο σεβασμός.
   Η οικογένειά του εναρμονισμένη απόλυτα με μια κοινωνία νεοπλουτισμού και υποκρισίας, επιδεικνύει όλα τα χαρακτηριστικά του νεόπλουτου, που θυσιάζει με ελαφρότητα αξίες και σχέσεις στον βωμό του εύκολου και αβέβαιου πλούτου. Ο ίδιος, αντίθετα, χαρακτηρίζεται σ΄όλο το βιβλίο από μια αυθεντικότητα, που τελικά τον οδηγεί σε ολοκληρωτική ρήξη μαζί της.
   Η Γιασεμή, προερχόμενη από μια τάξη ανθρώπων που μετρούν διαφορετικά χρήματα και ανθρώπους, αξίες και συναισθήματα, ενσαρκώνει τον πρώτο έρωτα με όλη την αγνότητα, την ειλικρίνεια και την αυθεντικότητα που αυτός πάντα διαθέτει. Έτσι γίνεται το στήριγμά του και ως αντίβαρο της οικογένειάς του, επιβεβαιώνει και ενισχύει τη θετική του πλευρά.
   Η επιλογή τελικά είναι ολόδική του. Ψάχνοντας να βρει την αλήθεια σε μια υπόθεση τρίτων, βρίσκει τη δική του «αλήθεια». Βαδίζει με θάρρος τον δρόμο της, χτίζει σχέσεις ειλικρίνειας και εκτίμησης και επιβεβαιώνει την άποψη ότι οι άνθρωποι δένονται πραγματικά από συναισθήματα και επιλογές και όχι από δεσμούς αίματος.

                                       Γιατί να το διαβάσω στην τάξη ;

Το βιβλίο θεωρώ πως είναι κατάλληλο για εφήβους 15 ετών και άνω, ίσως και για λίγο μικρότερους, πολυδιαβασμένους. Θα ήταν χρήσιμο μέσα στην τάξη σε μια ανάγνωση της πορείας της ελληνικής κοινωνίας τα τελευταία χρόνια. Το θέμα του είναι επίκαιρο, απόλυτα δεμένο από τη μια, με την πραγματικότητα μέσα από τον νεοπλουτισμό και από την άλλη, με την εφηβεία και τη νεότητα μέσα από τον έρωτα. Ο ήρωας μπορεί να αποτελέσει εξαιρετικό πρότυπο για την ειλικρίνεια και την αυθεντικότητα του. Γραμμένο σε πρώτο πρόσωπο το κείμενο διαθέτει αμεσότητα λόγου, που τονίζει τη συναισθηματική φόρτιση του ήρωα και σε συνδυασμό με την αινιγματική σε κάποια σημεία πλοκή, κρατάει το ενδιαφέρον του αναγνώστη αμείωτο.

Από την Ελένη Αλεξίου


1 σχόλιο:

  1. Να ευχαριστήσω θερμά την Λέσχη Ανάγνωσης- Φιλαναγνωσίας και τις κυρίες Ελένη Αλεξίου και Χρύσα Κουράκη. Η επιλογή , η παρουσίαση , η τόσο εμπεριστατωμένη "ερμηνεία" των μηνυμάτων του βιβλίου τιμούν τον "Άνεμο στα μαλλιά της" και μένα μου δίνουν ξεχωριστή χαρά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή