Λίγα λόγια για εμάς...


Καλώς ήρθατε στο Blog της Λέσχης Ανάγνωσης και Φιλαναγνωσίας, το οποίο βραβεύτηκε με το βραβείο "Κυριάκος Παπαδόπουλος" του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου το 2015.
Το Blog δημιουργήθηκε το 2013, με αφορμή τη Λέσχη Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ανατολικής Αττικής, η οποία λειτουργεί στο πλαίσιο των δράσεων του Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης και στεγάζεται στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κορωπίου. Στόχος της Λέσχης είναι μέσα από την ανάγνωση βιβλίων παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας, την ανταλλαγή απόψεων και το σχεδιασμό φιλαναγνωστικών δραστηριοτήτων, να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά ως δράση στον εκπαιδευτικό κύκλο και κατ' επέκταση στους μαθητές.
Οι δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, οι δράσεις και οι ιδέες που προκύπτουν μέσα από τις συναντήσεις της Λέσχης, θα παρουσιάζονται μέσα από το Βlog, ενώ ταυτόχρονα θα προτείνονται βιβλία θεματικά, θα παρουσιάζονται οι νέες κυκλοφορίες βιβλίων και θα προβάλλονται δράσεις φιλαναγνωσίας σε σχολεία.
Υπεύθυνη συντονισμού της Λέσχης και διαχειρίστρια του Blog είναι η Χρύσα Κουράκη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης.

Από το Σεπτέμβριο του 2016, συνεργάτιδες του blog είναι η εκπαιδευτικός Τζελίνα Βογιατζόγλου και η συγγραφέας Βασιλική Κατέρη, η οποία έχει αναλάβει τη θεματική ενότητα "Η τέρψη της ανάγνωσης", με σκοπό από τη ματιά του απλού αναγνώστη -και όχι του εκπαιδευτικού- να σχολιάζει βιβλία που προσφέρουν τη χαρά της ανάγνωσης στα παιδιά.
mail επικοινωνίας:
ckouraki@hotmail.gr






Δευτέρα 8 Ιουνίου 2015

Γιατί να το διαβάσω στην τάξη;: Παρουσιάσεις και Προτάσεις βιβλίων από εκπαιδευτικούς για εκπαιδευτικούς!



Νανίνα Σακκά - Νικολακοπούλου
Αγάπη ως τον ουρανό
Εικονογράφηση: Ίρις Σαμαρτζή
Πατάκης  

       Η  Άννα  που  θέλει  να  γίνει  μαμά και  η  μικρούλα  που δεν  έχει  γνωρίσει  μαμά.    Συναντιούνται  και  διαλέγει  η  μία  την  άλλη  μ’ ένα  κοίταγμα,  όπως   όλοι  οι άνθρωποι  που τους  ενώνει  μια περίεργη  ενέργεια,  που  η  παρουσία  του  ενός  «ξεδιψάει» τον  άλλο, έτσι  αβίαστα,  ανάλαφρα, θετικά.
     Προχωρούν  χέρι  χέρι υποστηρίζοντας  την  επιλογή  τους  σε κάθε  περίσταση,  αφού   κατάφεραν οι δυο τους  να  μετατρέψουν  την  έλλειψή τους  σε  προνόμιο, μια  και  ελάχιστες  μαμάδες  και παιδιά  στον  κόσμο  μπορούν  να  διαλέγουν  ο ένας  τον  άλλο.  Οι  δυο  μαζί  αλλάζουν  τον  κόσμο  γύρω  τους,  αφήνοντας  την  αγάπη  τους  να  ξεχυθεί  απ΄την  καρδιά  τους,  να  ενωθεί  με  μυρωδιές, βλέμματα και  αγγίγματα,  να δώσει  υπόσταση  σε απουσίες  σημαντικές.  Κι  όλα  αυτά να  ενωθούν  πάλι  και  να  γυρίσουν  πίσω  σ΄αυτές  σαν  μια  αίσθηση πλήρωσης, επιβεβαίωσης  και  ανταμοιβής  για τη  σχέση   που  έχτισαν  και  στηρίζουν. 
     Το  σύντομο  αλλά  τόσο εύστοχο και  εκφραστικά άρτιο κείμενο της  Ναννίνας Σακκά-Νικολοπούλου   έρχεται να συμπληρώσει   η  τρυφερή  και  διακριτική εικονογράφηση  της Ίριδας  Σαμαρτζή. Στην αρχή αναδεικνύει τις  ηρωίδες μέσα  από τις  αντιθέσεις των  χρωμάτων. Στη συνέχεια  τα απαλά χρώματα και οι ήσυχοι συνδυασμοί αναδίδουν τη σιγουριά  και τη σταθερότητα της  πορείας τους. Η εικόνα της  ζωντανεύει σχέσεις και υποβάλλει  συναισθήματα.

                                     Γιατί να το διαβάσω  στην  τάξη;

     Θα  θεωρούσα  μια  εξαιρετική  επιλογή  το  βιβλίο  αυτό  για  ανάγνωση  στην  τάξη  στη  γιορτή  της  μητέρας, για  να  δοθεί  και  μια  άλλη  διάσταση  στο  δεδομένο της ύπαρξης  αλλά  και  του  ρόλου  της  μητέρας. Επίσης  στα  πλαίσια  ενός  προγράμματος  συναισθηματικής  αγωγής, για  να  αναδειχθούν  στα  μάτια  των  παιδιών και  σχέσεις  που  στηρίζονται  αποκλειστικά  στην  επιλογή  και  τα  συναισθήματα μας. Θα μπορούσε  ακόμη  να φανεί πολύ  χρήσιμο στο χειρισμό ειδικών  περιπτώσεων  (π.χ. υιοθετημένο παιδί),  ό- που συχνά βρισκόμαστε αντιμέτωποι  με  στερεότυπα και  προκαταλήψεις  των γονέων που εκφράζονται  βέβαια  μέσα  από  τα παιδιά,  επηρεάζοντας  τις  σχέσεις  και τη συμπεριφορά  τους.
     Το κείμενο είναι σύντομο, πράγμα που το κάνει κατάλληλο για τις μικρές τάξεις, όχι όμως  και  απλοϊκό, γεγονός  που  επιτρέπει  άνετα  τη χρήση του και στις μεγάλες, ανάλογα με το στόχο. Για μελέτη  και  παρατήρηση  προσφέρονται το ίδιο, τόσο το κείμενο  όσο και η εικονογράφηση.  

Από την Ελένη Αλεξίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου