Κατερίνα Κρις
Σχεδόν τα πάντα για τα Χμ!
Κέδρος
Δείτε την υπόθεση του βιβλίου
Σχεδόν τα πάντα για τα Χμ!
Κέδρος
Δείτε την υπόθεση του βιβλίου
Δραστηριότητες
- Γίνε και εσύ ερευνητής του ανήκουστου και του ανύπαρκτου: φτιάξε έναν κατάλογο από τα ανήκουστα και τα ανύπαρκτα που θέλεις να εξετάσεις. Μήπως μπορείς να επιλέξεις ένα και να φτιάξεις μια δική σου ιστορία για αυτό; (μπορείς να τη γράψεις και με τους φίλους σου, αν θες). Ίσως έτσι προκαλέσεις μια καταιγίδα ιδεών και ίσως ξεκινήσεις να βλέπεις πολλά Χμ!
- Το Αστρικό Χωριό που ερευνούσε ο Κλαβιέ, βγήκε σε βιβλίο: Αν θες να το ανακαλύψεις, μπορείς να το διαβάσεις!
- Δραστηριότητα προέκτασης: Τα Χμ! ζουν μέσα από την ενέργεια των δέντρων. Ξέρετε άλλα πλάσματα που ζούσαν στα δέντρα (νύμφες, ξωτικά); Ξέρετε ιστορίες για αυτά; Διαλέξτε μία και αφηγηθείτε τη στους συμμαθητές σας ή σε παιδιά μικρότερων τάξεων.
- Γλωσσικό παιχνίδι: Φτιάχνουμε τη «γλώσσα» της τάξης ή του σχολείου μας που μόνο εμείς μιλάμε (σαν τα κορακίστικα) βάζοντας ένα Χμ μπροστά από κάθε λέξη και αντικαθιστώντας το σύμφωνο με το οποίο αρχίζει. Π.χ. Χμι χμάνεις; Χμείσαι χμαλά;
- Το περίγραμμα του χαρακτήρα ενός Χμ!: Σε χαρτί του μέτρου ζωγραφίζουμε το περίγραμμα ενός Χμ!. Στο εσωτερικό του περιγράμματος γράφουμε σε πρώτο πρόσωπο τι θα μπορούσε να σκέφτεται ή να νιώθει ένα Χμ! για τη ζωή του και για εμάς. Έξω από το περίγραμμα, αν θέλουμε, γράφουμε κάτι που θα θέλαμε να πούμε εμείς στο Χμ!. Στη συνέχεια, κάνοντας έναν κύκλο γύρω από το περίγραμμα διαβάζουμε τι έχει γράψει ο καθένας.
- Το αλφάβητο των Χμ!: Σε ένα χαρτόνι ή ένα χαρτί του μέτρου γράφουμε κάθετα την Α-Β. Στη συνέχεια δίπλα από κάθε γράμμα βρίσκουμε ένα ρήμα που ξεκινά από το γράμμα αυτό και φανερώνει μια ενέργεια των ΧΜ!
Π.χ. Ένα Χμ!
Α: αγαπά τις λέξεις
Β: Βρωμάνε τα πόδια του
Γ: γυρίζει στις σελίδες των βιβλίων
Κλπ. ........Για κάθε γράμμα , μπορούμε να φτιάξουμε μια καρτέλα σε χαρτόνια Α4, τα οποία μπορούμε να τα πλαστικοποιήσουμε και να τα βάλουμε σε σειρά, φτιάχνοντας την προσωπικότητα ενός Χμ!. Επίσης, μπορούμε να μιλήσουμε σε παιδιά άλλων τάξεων ή σχολείων για τα Χμ! δείχνοντας ταυτόχρονα τις καρτέλες μας. - Σκεφτόμαστε λέξεις που μπορούν να συνδεθούν με μυρωδιές. Στη συνέχεια κάνουμε το αντίστροφο. Φέρνουμε μυρωδιές από μπαχαρικά, αρώματα, μυρωδικά φυτά κ.α. και συνδέουμε κάθε μυρωδιά με μια λέξη.
- Ακολουθούμε την οδηγία που μας δίνει ο Έγκμουντ Κλαβιέ: «Γράψε με την καρδιά σου! Δεν έχει σημασία τι. Μια ευαίσθητη λέξη. Μια δυνατή φράση. Ένα όμορφο ποίημα. Μια περίεργη ιστορία. Γράψε κάτι γρήγορα στο τετραδιάκι σου, αλλιώς το Χμ θα φύγει!». Τις γραπτά μας τις συγκεντρώνουμε σε ένα μεγάλο χαρτόνι – καρδιά. Αν θέλουμε, το κολλάμε έξω από την τάξη μας για να μπορούν και τα άλλα παιδιά του σχολείου να συμπληρώσουν τη δική τους λέξη ή φράση.
- Εναλλακτικά, αντί να γράψουμε μια λέξη ή αφού γράψουμε τη λέξη, την εκφράζουμε με μια στάση του σώματός μας και «παγώνουμε» την εικόνα μας. Οι συμμαθητές μας προσπαθούν να μαντέψουν τη λέξη.
- Αντίστοιχα, επινοούμε λέξεις που δεν αρέσουν στα Χμ!
- Παιχνίδι με λέξεις – τούβλα: Σε ένα κουτί από παπούτσια ή σε κάτι άλλο που θα μπορούσε να γίνει «τούβλο» γράφουμε ο καθένας τη λέξη του. Στη συνέχεια, προσπαθούμε να ενώσουμε τη λέξη μας με μια άλλη λέξη και να φτιάξουμε μια πρόταση. Προσοχή! Είναι σημαντικό ανάμεσα στις λέξεις να υπάρχουν και ρήματα, επίθετα κλπ. Έτσι, οι μαθητές μπορούν να χωριστούν σε ομάδες ρημάτων, ουσιαστικών, επιθέτων κλπ. Αν τα καταφέρουμε, μια πρόταση μπορεί να συνοδευτεί και από μια άλλη και έτσι να γίνει η αρχή μιας ιστορίας που θα γράψουμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου