Λίγα λόγια για εμάς...


Καλώς ήρθατε στο Blog της Λέσχης Ανάγνωσης και Φιλαναγνωσίας, το οποίο βραβεύτηκε με το βραβείο "Κυριάκος Παπαδόπουλος" του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου το 2015.
Το Blog δημιουργήθηκε το 2013, με αφορμή τη Λέσχη Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ανατολικής Αττικής, η οποία λειτουργεί στο πλαίσιο των δράσεων του Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης και στεγάζεται στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κορωπίου. Στόχος της Λέσχης είναι μέσα από την ανάγνωση βιβλίων παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας, την ανταλλαγή απόψεων και το σχεδιασμό φιλαναγνωστικών δραστηριοτήτων, να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά ως δράση στον εκπαιδευτικό κύκλο και κατ' επέκταση στους μαθητές.
Οι δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, οι δράσεις και οι ιδέες που προκύπτουν μέσα από τις συναντήσεις της Λέσχης, θα παρουσιάζονται μέσα από το Βlog, ενώ ταυτόχρονα θα προτείνονται βιβλία θεματικά, θα παρουσιάζονται οι νέες κυκλοφορίες βιβλίων και θα προβάλλονται δράσεις φιλαναγνωσίας σε σχολεία.
Υπεύθυνη συντονισμού της Λέσχης και διαχειρίστρια του Blog είναι η Χρύσα Κουράκη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης.

Από το Σεπτέμβριο του 2016, μόνιμες συνεργάτιδες του blog είναι η εκπαιδευτικός Τζελίνα Βογιατζόγλου και η συγγραφέας Βασιλική Κατέρη, η οποία έχει αναλάβει τη θεματική ενότητα "Η τέρψη της ανάγνωσης", με σκοπό από τη ματιά του απλού αναγνώστη -και όχι του εκπαιδευτικού- να σχολιάζει βιβλία που προσφέρουν τη χαρά της ανάγνωσης στα παιδιά.
mail επικοινωνίας:
ckouraki@hotmail.gr






Δευτέρα, 25 Ιανουαρίου 2016

Ο Λεξιδιώτης Χμ!: Δραστηριότητες και παιχνίδια για την τάξη

Κατερίνα Κρις
Ο Λεξιδιώτης Χμ!
Κέδρος
Δείτε την υπόθεση του βιβλίου 


Δραστηριότητες
  • Σε ένα χαρτόνι ή σε χαρτί του μέτρου, βάζω τους αριθμούς από το 1 -10 κάθετα. Δίπλα από κάθε αριθμό ζωγραφίζουμε ή γράφουμε τι θα μπορούσε να κάνει ο Λεξιδιώτης σε καθέναν από αυτούς.
    Παίζουμε παιχνίδια μνήμης: Φέρνουμε στην τάξη εικόνες ή αντικείμενα, τα οποία μοιράζουμε στα παιδιά. Κάθε παιδί με το αντικείμενο ή την εικόνα που έχει, μας λέει ποια ανάμνησή του του φέρνει στο μυαλό.
    Φτιάχνουμε σε μακέτα το Χμχωριό.
    Παίζουμε ένα παιχνίδι όπου ο ένας ξεκινάει να γράφει μια λέξη σε ένα χαρτί. Στη συνέχεια ο διπλανός του μια ή δυο άλλες σχετικές λέξεις συνειρμικά, όπως ο Λεξιδιώτης ταξιδεύει από τη μια λέξη στην άλλη (π.χ. ομίχλη, Λονδίνο κλπ.). Το χαρτί ταξιδεύει από χέρι σε χέρι σε όλη την τάξη. Στο τέλος με τις λέξεις αυτές γράφουμε μια ιστορία (αν θέλουμε). 
  • Η βαλίτσα του Λεξιδιώτη: Σε ένα κουτί που έχουμε μετατρέψει σε βαλίτσα ή σε μια πραγματική, μικρή βαλίτσα, βάζουμε τα αντικείμενα που μπορεί να έχει μαζί του ένας Λεξιδιώτης. Τα αντικείμενα τα κατασκευάζουμε μόνοι μας με πηλό, πλαστελίνη, ζωγραφιές κλπ. Κάθε παιδί μπορεί να φτιάξει τη δική του βαλίτσα ή η βαλίτσα να γεμίσει ομαδικά.
  • Πάνω σε έναν παγκόσμιο χάρτη σημειώνουμε τις πόλεις – σταθμούς του Λεξιδιώτη. Στη συνέχεια συζητάμε πού αλλού θα θέλαμε να τον δούμε να πηγαίνει. Βρίσκουμε τα μέρη στον χάρτη. Φανταζόμαστε τη λέξη που θα μπορούσε να τον μεταφέρει σε αυτό το μέρος. Χωριζόμαστε σε ομάδες και δραματοποιούμε μια περιπέτειά του στο μέρος αυτό. 
  • Θα ήταν ωραίο τα μεγαλύτερα παιδιά να έκαναν μια κοινή δραστηριότητα ή να διάβαζαν ένα σχετικό βιβλίο στα μικρότερα παιδιά του σχολείου ή του νηπιαγωγείου (π.χ. μια ιστορία με μια νύμφη που ζει στα δέντρα ή το Αστρικό χωριό της Κατερίνας Κρις).
Σχεδιασμός Δραστηριοτήτων: Χρύσα Κουράκη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου