Λίγα λόγια για εμάς...


Καλώς ήρθατε στο Blog της Λέσχης Ανάγνωσης και Φιλαναγνωσίας, το οποίο βραβεύτηκε με το βραβείο "Κυριάκος Παπαδόπουλος" του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου το 2015.
Το Blog δημιουργήθηκε το 2013, με αφορμή τη Λέσχη Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ανατολικής Αττικής, η οποία λειτουργεί στο πλαίσιο των δράσεων του Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης και στεγάζεται στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κορωπίου. Στόχος της Λέσχης είναι μέσα από την ανάγνωση βιβλίων παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας, την ανταλλαγή απόψεων και το σχεδιασμό φιλαναγνωστικών δραστηριοτήτων, να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά ως δράση στον εκπαιδευτικό κύκλο και κατ' επέκταση στους μαθητές.
Οι δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, οι δράσεις και οι ιδέες που προκύπτουν μέσα από τις συναντήσεις της Λέσχης, θα παρουσιάζονται μέσα από το Βlog, ενώ ταυτόχρονα θα προτείνονται βιβλία θεματικά, θα παρουσιάζονται οι νέες κυκλοφορίες βιβλίων και θα προβάλλονται δράσεις φιλαναγνωσίας σε σχολεία.
Υπεύθυνη συντονισμού της Λέσχης και διαχειρίστρια του Blog είναι η Χρύσα Κουράκη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης.

Από το Σεπτέμβριο του 2016, μόνιμες συνεργάτιδες του blog είναι η εκπαιδευτικός Τζελίνα Βογιατζόγλου και η συγγραφέας Βασιλική Κατέρη, η οποία έχει αναλάβει τη θεματική ενότητα "Η τέρψη της ανάγνωσης", με σκοπό από τη ματιά του απλού αναγνώστη -και όχι του εκπαιδευτικού- να σχολιάζει βιβλία που προσφέρουν τη χαρά της ανάγνωσης στα παιδιά.
mail επικοινωνίας:
ckouraki@hotmail.gr






Τετάρτη, 2 Οκτωβρίου 2013

Οι λογοτεχνικές Βαλίτσες ταξιδεύουν...

Ο Βάτραχος που του αρέσει να διαβάζει...
Ο Βάτραχος που του αρέσει να διαβάζει βιβλία είναι μια κούκλα, η οποία συνοδεύει τις Βαλίτσες Λογοτεχνίας. Απευθύνεται κυρίως σε μικρότερα παιδιά ως μασκότ και η χρήση της μπορεί να είναι πολλαπλή. Τα παιδιά μπορούν να του δώσουν όποιο όνομα θέλουν και να παίξουν μαζί του.

Προτάσεις αξιοποίησης

  • Πρώτη προσέγγιση: Η ιστορία της συγγραφέως Έλενας Αρτζανίδου για το πώς βρέθηκαν τα βιβλία στο σχολείο μπορεί να μεταφερθεί από το Βάτραχο ως επιστολή που συνοδεύει τη βαλίτσα. Επίσης ο Βάτραχος μπορεί να μεταφέρει στα παιδιά το πώς θα χρησιμοποιήσουν τη βαλίτσα, να τους δείξει τα βιβλία για να διαλέξουν και να τους ανακοινώσει τους όρους και τον κανονισμό δανεισμού. Επίσης μπορεί να τους συστήσει το βιβλίο μιλώντας τους για το συγγραφές, τον εικονογράφο, το μεταφραστή, τον εκδοτικό οίκο και το ISBN.
  • Έναρξη ανάγνωσης: Η παρουσία του μέσα στην τάξη μπορεί να σηματοδοτεί την έναρξη της ανάγνωσης του βιβλίου, οπότε τα παιδιά αυτόματα είτε κάθονται σε κύκλο είτε σε κάποια προκαθορισμένη θέση χαλάρωσης.
  • Κατά τη διάρκεια ή στο τέλος της ανάγνωσης: Ο Βάτραχος καθ’ όλη τη διάρκεια της ανάγνωσης ή μετά το τέλος της, αν είναι ιστορία βραχείας φόρμας, μπορεί να συνομιλεί με τα παιδιά για τους ήρωες της αφήγησης σχολιάζοντάς τους ή προτρέποντας τα παιδιά να μιλήσουν για τη δράση τους, για το τι θα έκαναν εκείνα στη θέση τους κτλ. Επίσης μπορεί να προτείνει στους μαθητές να υλοποιήσουν μια φιλαναγνωστική δραστηριότητα.
  • Μετά την ανάγνωση: Αφού έχει τελειώσει η ανάγνωση ενός βιβλίου, ένα ή περισσότερα παιδιά μπορούν κρατώντας το Βάτραχο να πάνε σε μια άλλη τάξη, να παρουσιάσουν το βιβλίο, να το προτείνουν και να μιλήσουν για αυτό. Τέλος, αφού η Βαλίτσα είναι έτοιμη να φύγει από το σχολείο, κάθε τάξη μπορεί να δώσει στο Βάτραχο ένα γράμμα για το/τα βιβλία που διάβασε γράφοντας έξω από το φάκελο τον τίτλο του βιβλίου, ώστε να το μεταφέρει στην επόμενη σχολική τάξη που θα το/τα επιλέξει. Με το συγκεκριμένο τρόπο μπορεί να γίνει ανταλλαγή εντυπώσεων, κρίσεων και απόψεων, η οποία μπορεί να συνεχιστεί μεταξύ των τάξεων/σχολείων καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Καλές αναγνώσεις...


 
                          



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου