Λίγα λόγια για εμάς...


Καλώς ήρθατε στο Blog της Λέσχης Ανάγνωσης και Φιλαναγνωσίας, το οποίο βραβεύτηκε με το βραβείο "Κυριάκος Παπαδόπουλος" του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου το 2015.
Το Blog δημιουργήθηκε το 2013, με αφορμή τη Λέσχη Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ανατολικής Αττικής, η οποία λειτουργεί στο πλαίσιο των δράσεων του Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης και στεγάζεται στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κορωπίου. Στόχος της Λέσχης είναι μέσα από την ανάγνωση βιβλίων παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας, την ανταλλαγή απόψεων και το σχεδιασμό φιλαναγνωστικών δραστηριοτήτων, να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά ως δράση στον εκπαιδευτικό κύκλο και κατ' επέκταση στους μαθητές.
Οι δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, οι δράσεις και οι ιδέες που προκύπτουν μέσα από τις συναντήσεις της Λέσχης, θα παρουσιάζονται μέσα από το Βlog, ενώ ταυτόχρονα θα προτείνονται βιβλία θεματικά, θα παρουσιάζονται οι νέες κυκλοφορίες βιβλίων και θα προβάλλονται δράσεις φιλαναγνωσίας σε σχολεία.
Υπεύθυνη συντονισμού της Λέσχης και διαχειρίστρια του Blog είναι η Χρύσα Κουράκη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης.

Από το Σεπτέμβριο του 2016, συνεργάτιδες του blog είναι η εκπαιδευτικός Τζελίνα Βογιατζόγλου και η συγγραφέας Βασιλική Κατέρη, η οποία έχει αναλάβει τη θεματική ενότητα "Η τέρψη της ανάγνωσης", με σκοπό από τη ματιά του απλού αναγνώστη -και όχι του εκπαιδευτικού- να σχολιάζει βιβλία που προσφέρουν τη χαρά της ανάγνωσης στα παιδιά.
mail επικοινωνίας:
ckouraki@hotmail.gr






Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2013

Δραστηριότητες Φιλαναγνωσίας - Οι πειρατές της καταστροφικής, Γιώργος Κατσέλης

Οι πειρατές της Καταστροφικής
Γιώργος Κατσέλης

Εικονογράφηση: Πάνος Γιάκας
Ψυχογιός

Κατάλληλο για την Ευέλικτη Ζώνη και την ώρα της Φιλαναγνωσίας. Θεματικοί άξονες βιβλίου: Αθλητικό ιδεώδες, βία, φιλία, ρατσισμός Ένα βιβλίο για Ολυμπιακούς και Παναθηναϊκούς, καβγάδες σχολικούς, φίλους και άσπονδους εχθρούς... Στο βιβλίο περιλαμβάνονται σελίδες δραστηριοτήτων για τα παιδιά! Eκδόσεις Ψυχογιός Σελίδες: 56 Ηλικίες: 6-10 ISBN 978-960-496-762-9

Υπόθεση
Πειρατές υπάρχουν πολλοί. Καλοί και κακοί, θαλασσοδαρμένοι και θαλασσοβρεγμένοι, ατζαμήδες και καταφερτζήδες, φοβεροί στην όψη και στου σπαθιού τους την κόψη, κυρίαρχοι των ωκεανών, κυνηγοί κρυμμένων θησαυρών και δεινοί σαλταδόροι καραβιών. Οι πειρατές της Καταστροφικής όμως είναι διαφορετικοί από τους άλλους. Αμπεμπαμπλόμ και Τουκιθεμπλόμ. Ο κόκκινος και ο πράσινος πειρατής. Κι ανάμεσά τους μια μπάλα. Ποιος απ' τους δυο θα γίνει ο κυρίαρχος του παιχνιδιού και της «στρογγυλής θεάς»; 

Προτεινόμενες δράσεις Φιλαναγνωσίας για εκπαιδευτικούς
Αφόρμηση: Επιλογή μιας από τις παρακάτω δραστηριότητες ή συνδυασμός τους: α. Κρύβουμε τον τίτλο και δείχνουμε στα παιδιά το εξώφυλλο. Τους ζητάμε να κάνουν υποθέσεις για το τι δείχνει. β. Συζητάμε με αφορμή ένα περιστατικό στην αυλή του σχολείου που τα παιδιά τσακώθηκαν για μια μπάλα. Τους λέμε ότι μια ανάλογη ιστορία έγινε σε ένα μακρινό νησί... Μιά φορά κι έναν καιρό... γ. Φτιάχνουμε τον χάρτη της ιστορίας και τον κρύβουμε στην τάξη. Παίζουμε το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού όπου κρυμμένος θησαυρός είναι το παραμύθι. δ. Υποθετικό σενάριο: “Σήμερα θα πάμε ένα φανταστικό ταξίδι σε ένα μακρινό νησί που ζουν πειρατές. Ας φτιάξουμε κι εμείς το πειρατικό μας καπέλο και ας πάρουμε το τηλεσκόπιό μας. Χειροτεχνία πειρατικού καπέλου: http://nipiagogoi2011kastor.blogspot.gr/2012/05/blog-post_19.html
Ανάγνωση και κατανόηση: Ενδεικτικές ερωτήσεις: -Πού συνέβη αυτή η ιστορία; -Ποιοι ζούσαν στην Καταστροφική; -Πώς ήταν ο κόκκινος Πειρατής; Τι φορούσε; Τι έτρωγε; -Πώς ήταν ο πράσινος πειρατής; -Ποιο ήταν το αγαπημένο ζώο των δύο πειρατών; -Τι συνέβη κάποια μέρα; Τι βρήκε ο πράσινος παπαγάλος; -Τι έγινε μόλις ο Τουκιθεμπλόμ πήγε να πάρει την μπάλα; -Τι του είπε ο Αμπεμπαμπλόμ και τι του απάντησε ο Τουκιθεμπλόμ; -Πώς λεγότανε αλλιώς η μπάλα; -Πώς βρέθηκε η μπάλα στην καταστροφική; -Γιατί φοβήθηκαν τα πλάσματα της θάλασσας; Πού κρύφτηκαν -Τι είπε στους πειρατές το σοφό ρινοδέλφινο; -Τι έγινε στο τέλος; -Γιατί δεν καταστράφηκε το νησί;
Εμπέδωση: Ενδεικτικές ερωτήσεις: -Γιατί οι πειρατές ήταν μαλωμένοι; -Τι ένιωθαν ο ένας για τον άλλο; -Τι ρόλο έπαιζε το χρώμα στη ζωή τους; -Πώς πρέπει να αντιμετωπίζουμε τους ανθρώπους που έχουν άλλο χρώμα και άλλες προτιμήσεις ή συνήθειες από εμάς; -Οι διαφορές των δύο πειρατών ήταν σημαντικές για να είναι πραγματικές; -Έχεις νιώσει ποτέ στο παιχνίδι οργή για κάποιο παιδί; Πώς το αντιμετώπισες; -Πώς μπορούμε να ξεπεράσουμε τις διαφορές μας; -Γιατί ο αθλητισμός και τα παιχνίδια πρέπει να μας ενώνουν; -Τι μας προσφέρει το παιχνίδι και ο αθλητισμός;
Δραστηριότητες επέκτασης για ομάδες εργασίας: 
1. Συνέχισε και συμπλήρωσε τον ύμνο του κόκκινου και το πράσινου πειρατή Θρύλε των νερών και των θαλασσών αρχηγέ των πειρατών Αμπεμπαμπλόμ Αμπεμπαμπλόμ Πειρατής μεγάλος δεν υπάρχει άλλος πιο δυναμικός ένας είναι ο Τουκιθεμπλόμ ο φοβερός!
2. Φαντάσου ότι πρέπει να προπονήσεις τους δύο πειρατές. Ποιους κανόνες θα τους μάθεις για να παίζουν σωστά; 
3. Ζωγράφισε κάτι από την ιστορία. 
4. Δραματοποίησε μία σκηνή ανάμεσα στον κόκκινο και τον πράσινο πειρατή πριν μονιάσουν και μια δεύτερη σκηνή αφού έγιναν φίλοι. Τι θα μπορούσαν να λένε μεταξύ τους; 
5. Σε ένα διπλανό νησί ζει ο κιτρινόμαυρος πειρατής. Περίγραψέ τον και πες τι του αρέσει να κάνει, να τρώει, κλπ. 
6. Φτιάξε το καπέλο των πειρατών. Τι χρώμα θα έχει; 
7. Γράψε ένα γράμμα σε έναν ή και στους δύο πειρατές. 
8. Βρες τη σωστή μπάλα στη σελίδα 48 του βιβλίου. Περισσότερες δραστηριότητες στις σελίδες δραστηριοτήτων και παιχνιδιών στο τέλος του βιβλίου. (σελίδες 41-50)
9. Βιβλιοπροτάσεις με δραστηριότητες φιλαναγνωσίας Η ΔΕΚΑΤΗ ΤΡΙΤΗ ΘΕΑ ΚΑΙ ΤΑ ΚΛΕΜΜΕΝΑ ΓΛΥΠΤΑ http://www.slideshare.net/georgekatselis/ss-19334171 ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΤΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ http://www.slideshare.net/georgekatselis/ss-27608018
10. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΕΛΗΣ georgekatselis.blospot.gr Email: georgekatselis@gmail.com Mob. 6945292285, 2102790278

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου