Λίγα λόγια για εμάς...


Καλώς ήρθατε στο Blog της Λέσχης Ανάγνωσης και Φιλαναγνωσίας, το οποίο βραβεύτηκε με το βραβείο "Κυριάκος Παπαδόπουλος" του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου το 2015.
Το Blog δημιουργήθηκε το 2013, με αφορμή τη Λέσχη Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ανατολικής Αττικής, η οποία λειτουργεί στο πλαίσιο των δράσεων του Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης και στεγάζεται στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κορωπίου. Στόχος της Λέσχης είναι μέσα από την ανάγνωση βιβλίων παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας, την ανταλλαγή απόψεων και το σχεδιασμό φιλαναγνωστικών δραστηριοτήτων, να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά ως δράση στον εκπαιδευτικό κύκλο και κατ' επέκταση στους μαθητές.
Οι δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, οι δράσεις και οι ιδέες που προκύπτουν μέσα από τις συναντήσεις της Λέσχης, θα παρουσιάζονται μέσα από το Βlog, ενώ ταυτόχρονα θα προτείνονται βιβλία θεματικά, θα παρουσιάζονται οι νέες κυκλοφορίες βιβλίων και θα προβάλλονται δράσεις φιλαναγνωσίας σε σχολεία.
Υπεύθυνη συντονισμού της Λέσχης και διαχειρίστρια του Blog είναι η Χρύσα Κουράκη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης.

Από το Σεπτέμβριο του 2016, συνεργάτιδες του blog είναι η εκπαιδευτικός Τζελίνα Βογιατζόγλου και η συγγραφέας Βασιλική Κατέρη, η οποία έχει αναλάβει τη θεματική ενότητα "Η τέρψη της ανάγνωσης", με σκοπό από τη ματιά του απλού αναγνώστη -και όχι του εκπαιδευτικού- να σχολιάζει βιβλία που προσφέρουν τη χαρά της ανάγνωσης στα παιδιά.
mail επικοινωνίας:
ckouraki@hotmail.gr






Κυριακή 2 Απριλίου 2017

Γιατί να το διαβάσω στην τάξη; Γιατί όλη η ελληνική και παγκόσμια ιστορία χωράει σε ένα βιβλίο!: Λότη Πέτροβιτς - Ανδρουτσοπούλου: Το φιλί της λύκαινας, εκδ. Πατάκη



Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου
Το φιλί της λύκαινας 
Εικαστικό εξώφυλλου: Κατερίνα Χαδουλού 
Εκδόσεις Πατάκη
   «Ιδιόρρυθμος, άμυαλος, ανάποδος, ριψοκίνδυνος και μυθομανής», είναι κάποιοι από τους χαρακτηρισμούς που έδινε στον πατέρα της η Δάφνη η μαμά του Φραγκίσκου. Δεν τον συναντούσε. Δεν ήθελε! Ο δωδεκάχρονος Φραγκίσκος όμως ήθελε! Και να τον συναντήσει και να τον γνωρίσει και να τον αγαπήσει. Η ευκαιρία δόθηκε ένα καλοκαίρι που ο Φραγκής (έτσι τον έλεγε ο παππούς) αποφάσισε να μην ακολουθήσει τους Προσκόπους στην κατασκήνωση και ζήτησε να περάσει το καλοκαίρι του με τον παππού Πέτρο στην Αμφίπολη.
    Από το πρώτο λεπτό της συνάντησής τους ο Φραγκής ένιωσε πως το καλοκαίρι του θα ήταν αλλιώτικο, συναρπαστικό, γεμάτο αποκαλύψεις. Και είχε δίκιο! Έμαθε τα πάντα: πώς ο παππούς γνωρίστηκε με τη γιαγιά Ολυμπία, γιατί χώρισαν, γιατί εξαφανίστηκε από τη ζωή της κόρης του, πού ήταν τόσα χρόνια…. Και μαζί με την ιστορία του παππού του μπροστά στα μάτια του ξετυλίχθηκε και η ιστορία της Ελλάδας, της Ευρώπης, του κόσμου ολόκληρου!
Μαζί τους, αχώριστες σύντροφοι, τρεις λύκαινες: μία πραγματική, μία συμβολική και μία αλληγορική (όπως διαβάζουμε και στο οπισθόφυλλο του βιβλίου), συμπληρώνουν την παρέα! Ο ρόλος της καθεμιάς διαφορετικός, μα εξίσου σημαντικός!  
   Από την άκρη της αριστοτεχνικής συγγραφικής πένας της Λότης Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου ξετυλίγονται νήματα που ενώνουν την ιστορία του Φραγκή με πολλά διαφορετικά μεταξύ τους σύγχρονα θέματα. Το προσφυγικό, η μετανάστευση, οι πόλεμοι, οι δικτατορίες, οι ανθρώπινες σχέσεις σε όλες τους τις διαστάσεις, η φιλοζωία, η εξαφάνιση των ειδών, η απώλεια….είναι μερικά από αυτά τα νήματα! Που όμως δεν μπερδεύονται ούτε μία στιγμή, δεν δημιουργούν κόμπους, δεν «συγκρούονται», αλλά πλέκουν έναν στρωτό, υπέροχο, τέλειο μυθιστορηματικό ιστό, ο οποίος κλείνει με ένα έξυπνο τέχνασμα που σε κάνει να αναρωτιέσαι: «Διάβασα μυθιστόρημα ή μια αληθινή ιστορία;»
 
                                  Φυσικά και θα το διαβάσουμε στην τάξη
                                 Και δεν θα ξέρουμε τι να πρωτοδιαλέξουμε!
  • Να δημιουργήσουμε και να παρουσιάσουμε project: για τις δικτατορίες ανά τον κόσμο, για τους λύκους, για την μετανάστευση και την προσφυγιά….
  • Να βρούμε και να ακούσουμε τα τραγούδια που αναφέρονται στο βιβλίο…
  • Να επενδύσουμε εμείς μουσικά κάποια αποσπάσματά του…
  • Να απεικονίσουμε τις περιπλανήσεις του παππού Πέτρο, χρησιμοποιώντας έναν χάρτη, χρωματιστό σπάγκο και πινέζες…
  • Να μελετήσουμε την μακεδονίτικη αρχιτεκτονική…
  • Να μελετήσουμε τον αρχαιολογικό χώρο της Αμφίπολης (και τι ωραία θα ήταν να μπορούσαμε και να τον επισκεφθούμε)…
  • Να μιλήσουμε με τους δικούς μας παππούδες και να καταγράψουμε δικές τους παλιές ιστορίες…
από τη Τζελίνα Βογιατζόγλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου