Λίγα λόγια για εμάς...


Καλώς ήρθατε στο Blog της Λέσχης Ανάγνωσης και Φιλαναγνωσίας, το οποίο βραβεύτηκε με το βραβείο "Κυριάκος Παπαδόπουλος" του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου το 2015.
Το Blog δημιουργήθηκε το 2013, με αφορμή τη Λέσχη Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ανατολικής Αττικής, η οποία λειτουργεί στο πλαίσιο των δράσεων του Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης και στεγάζεται στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κορωπίου. Στόχος της Λέσχης είναι μέσα από την ανάγνωση βιβλίων παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας, την ανταλλαγή απόψεων και το σχεδιασμό φιλαναγνωστικών δραστηριοτήτων, να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά ως δράση στον εκπαιδευτικό κύκλο και κατ' επέκταση στους μαθητές.
Οι δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, οι δράσεις και οι ιδέες που προκύπτουν μέσα από τις συναντήσεις της Λέσχης, θα παρουσιάζονται μέσα από το Βlog, ενώ ταυτόχρονα θα προτείνονται βιβλία θεματικά, θα παρουσιάζονται οι νέες κυκλοφορίες βιβλίων και θα προβάλλονται δράσεις φιλαναγνωσίας σε σχολεία.
Υπεύθυνη συντονισμού της Λέσχης και διαχειρίστρια του Blog είναι η Χρύσα Κουράκη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης.

Από το Σεπτέμβριο του 2016, μόνιμες συνεργάτιδες του blog είναι η εκπαιδευτικός Τζελίνα Βογιατζόγλου και η συγγραφέας Βασιλική Κατέρη, η οποία έχει αναλάβει τη θεματική ενότητα "Η τέρψη της ανάγνωσης", με σκοπό από τη ματιά του απλού αναγνώστη -και όχι του εκπαιδευτικού- να σχολιάζει βιβλία που προσφέρουν τη χαρά της ανάγνωσης στα παιδιά.
mail επικοινωνίας:
ckouraki@hotmail.gr






Παρασκευή, 7 Απριλίου 2017

Γιατί να το διαβάσω στην τάξη; Γιατί όποιος βαρέθηκε τις ιστορίες με πριγκίπισσες και δράκους...βρήκε τον γάτο του!:Ο ροζ γάτος, Μαρίνα Καρπόζηλου, εκδ. Μωραϊτης



Ο ροζ γάτος
Μαρίνα Καρπόζηλου
Εκδόσεις Μωραΐτης
Εικονογράφηση: Μαρίνα Ψειράκη

Ο ροζ γάτος δεν ήταν πάντα ροζ…
Κάποτε ήταν ένα… συνηθισμένο γκρίζο γατί.
Συνηθισμένο είπα; Τώρα που το καλοσκέφτομαι, μπορεί και όχι! Γιατί πόσο συνηθισμένος μπορεί να είναι ένας γάτος που θέλει να ζητήσει συγγνώμη για μια γρατζουνιά που κατάφερε σ’ ένα παιδικό χεράκι;
   Με αφορμή αυτή τη συγγνώμη ο γάτος της ιστορίας μας ξεκινά το ταξίδι του προς την «Κοιλάδα του Ψαριού»! Και στον δρόμο του συναντά σκύλους, κοριτσάκια με κοτσίδες, μαύρες γάτες, κίτρινους ιπποπόταμους (ναι! καλά διαβάσατε!) και… κουστουμαρισμένους!!!
Η ιστορία αυτού του ταξιδιού ή του πώς ο ροζ γάτος έγινε ροζ, ειπώνεται από τον ίδιο, όταν εισβάλλει σε μια βιβλιοθήκη και διακόπτει την αφήγηση ενός συνηθισμένου (στ’ αλήθεια αυτή τη φορά) παραμυθιού με πριγκίπισσες και δράκους!
   Η Μαρίνα Καρπόζηλου, χωρίς ίχνος διδακτισμού και μέσα από έναν λόγο δροσερό και οικείο ξετυλίγει μπροστά μας μια ιστορία ενηλικίωσης κι αποχωρισμού από τη σιγουριά της πατρικής φροντίδας. Μια ιστορία αναζήτησης ταυτότητας και αποδοχής του διαφορετικού μέσα σε έναν κόσμο πραγματικού και εξωπραγματικού. Μας προτρέπει να μην μένουμε εγκλωβισμένοι σ’ αυτά που μας βαραίνουν, σ’ ό,τι μας ενοχλεί, αλλά να βρίσκουμε τ΄ όνειρο και να το κυνηγάμε!
   Η εικονογράφηση της Μαρίνας Ψειράκη έρχεται και συμπληρώνει τη ζωντάνια του κειμένου, δημιουργώντας «γεμάτες» εικόνες με ζωηρά, έντονα χρώματα που λένε κι αυτές την ιστορία με τον δικό τους τρόπο!

Γιατί να το διαβάσω στην τάξη;

  • Επειδή μπορώ να αποκτήσω κι εγώ όποιο χρώμα θέλω! Αρκεί να γράψω σ’ ένα χαρτί τι ακριβώς θα ονειρευτώ την προηγούμενη νύχτα!
  • Επειδή μπορώ να αναζητήσω κι άλλες ιστορίες με ήρωες γάτους (συμβατικούς ή μη) και να δημιουργήσω ένα ιδιαίτερο γατο-άλμπουμ!
  • Επειδή μπορώ να αποτυπώσω (σε κείμενο ή εικόνα) τα στοιχεία του χαρακτήρα μου που μ’ ενοχλούν και θέλω ν’ αλλάξω, καθώς και τα χαρακτηριστικά που θα ήθελα να αποκτήσω. Αυτό μπορεί να γίνει ως εξής: Ζωγραφίζω σ’ ένα χαρτί το περίγραμμα του εαυτού μου.  Μέσα στο περίγραμμά μου γράφω αυτά που θέλω ν’ αλλάξω και έξω αυτό που θέλω να γίνω. (παραλλαγή της θεατρικής τεχνικής «το περίγραμμα του χαρακτήρα» που βρίσκεται στο βιβλίο του Σίμου Παπαδόπουλου, Παιδαγωγική του Θεάτρου) .
  • Επειδή μπορώ να δραματοποιήσω το παραμύθι ή κάποια κομμάτια του!
Από τη Τζελίνα Βογιατζόγλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου