Λίγα λόγια για εμάς...


Καλώς ήρθατε στο Blog της Λέσχης Ανάγνωσης και Φιλαναγνωσίας, το οποίο βραβεύτηκε με το βραβείο "Κυριάκος Παπαδόπουλος" του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου το 2015.
Το Blog δημιουργήθηκε το 2013, με αφορμή τη Λέσχη Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ανατολικής Αττικής, η οποία λειτουργεί στο πλαίσιο των δράσεων του Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης και στεγάζεται στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κορωπίου. Στόχος της Λέσχης είναι μέσα από την ανάγνωση βιβλίων παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας, την ανταλλαγή απόψεων και το σχεδιασμό φιλαναγνωστικών δραστηριοτήτων, να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά ως δράση στον εκπαιδευτικό κύκλο και κατ' επέκταση στους μαθητές.
Οι δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, οι δράσεις και οι ιδέες που προκύπτουν μέσα από τις συναντήσεις της Λέσχης, θα παρουσιάζονται μέσα από το Βlog, ενώ ταυτόχρονα θα προτείνονται βιβλία θεματικά, θα παρουσιάζονται οι νέες κυκλοφορίες βιβλίων και θα προβάλλονται δράσεις φιλαναγνωσίας σε σχολεία.
Υπεύθυνη συντονισμού της Λέσχης και διαχειρίστρια του Blog είναι η Χρύσα Κουράκη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης.

Από το Σεπτέμβριο του 2016, μόνιμες συνεργάτιδες του blog είναι η εκπαιδευτικός Τζελίνα Βογιατζόγλου και η συγγραφέας Βασιλική Κατέρη, η οποία έχει αναλάβει τη θεματική ενότητα "Η τέρψη της ανάγνωσης", με σκοπό από τη ματιά του απλού αναγνώστη -και όχι του εκπαιδευτικού- να σχολιάζει βιβλία που προσφέρουν τη χαρά της ανάγνωσης στα παιδιά.
mail επικοινωνίας:
ckouraki@hotmail.gr






Τετάρτη, 14 Οκτωβρίου 2015

Γιατί να το διαβάσω στην τάξη;: Τα γουρουνάκια της ευτυχίας αναζητούν την ΕΥΤΥΧΙΑ!

Ιωάννα Μπαμπέτα
Τα γουρουνάκια της ευτυχίας
Εικονογράφηση: Ράνια Βαρβάκη
Σειρά: Μικρές καληνύχτες
Μεταίχμιο 

   Ένα νέο βιβλίο της γνωστής σειράς Μικρές καληνύχτες, με βιβλία που διαβάζονται σε δέκα λεπτά. Στην καινούρια ιστορία της Ιωάννας Μπαμπέτα ένα μικρό παιδί αναζητά την ευτυχία. Καθώς ο μπαμπάς του φοβάται πως η αναζήτηση της ευτυχίας είναι όνειρο και η μαμά φοβάται πως θα πληγωθεί, ο μικρός ήρωας απευθύνεται στη σοφή, ευτυχισμένη και παραμυθού γιαγιά. Εκείνη με τη σειρά της τον παραπέμπει στα τρία γουρουνάκια, που έχουν βρει το καθένα την ευτυχία με άλλο τρόπο.
   Το πρώτο ζει μόνο του στην παραλία σε ένα σπίτι αχυρένιο, χωρίς καμία έγνοια και έχει βρει την ευτυχία στο καθισιό. Το δεύτερο ζει με τη μεγάλη του οικογένεια σε ένα σπίτι ξύλινο στο δάσος και έχει βρει τη δική του ευτυχία στην οικογένεια και στη χειρωνακτική δουλειά. Το τρίτο ζει στην πόλη σε έναν ουρανοξύστη, είναι πολύ πλούσιο και έχει βρει την ευτυχία στην επιτυχία. Και τα ρία γουρουνάκια είναι ευτυχισμένα, αλλά όχι απόλυτα...
   Ο μικρός ήρωας επιστρέφει στο σπίτι διαπιστώνοντας πως η ευτυχία δεν βρίσκεται σε ένα πράγμα, αλλά σε πολλά. Σημαντικό για την ευτυχία δεν είναι μόνο ....
..."η καλοπέραση και η ηρεμία, αλλά και η οικογένεια και η φασαρία και η επιτυχία. Όλα αυτά μαζί με την ελευθερία να επιλέγεις να ζεις όπως εσύ επιθυμείς, μας κάνουν ευτυχισμένους και της ζωής τους κερδισμένους". 
   Η Ιωάννα Μπαμπέτα μέσα από μια έμμετρη ιστορία μικρής φόρμας με διακειμενικές αναφορές, που εκδοτικά τουλάχιστον, απευθύνεται σε μικρά παιδιά, πραγματεύεται ένα θέμα που έχει απασχολήσει πολλούς και... καθόλου μικρούς! Η αναζήτηση της ευτυχίας ωστόσο δίνεται τόσο απλά και κατανοητά από τη συγγραφέα, χωρίς άγχος και αγωνία, προετοιμάζοντας τα παιδιά για μια γλυκιά καληνύχτα... Η αίσθηση που αφήνει το κείμενο απεικονίζεται και στο εξώφυλλο του βιβλίου με παστέλ χρώματα και ένα ρολόι που εμπεριέχει βασικά στοιχεία της ζωής των τριών γουρουνιών.


Γιατί να το διαβάσω στην τάξη;
  •  Γιατί πραγματεύεται ένα θέμα πολύ σημαντικό! Όλοι αναζητούμε την προσωπική μας ευτυχία και όλοι επιδιώκουμε την ευτυχία των παιδιών μας και των αγαπημένων μας προσώπων!
  • Γιατί ένα "φιλοσοφικό" ερώτημα δίνεται με απλότητα και αποτελεί αφορμή για σκέψη και συζήτηση από τους πιο μικρούς του Νηπιαγωγείου μέχρι και τους πιο μεγάλους του Δημοτικού.
  • Γιατί η εικονογράφηση, αν και λίγο φλύαρη σε σχέση με το κείμενο, μπορεί να αποτελέσει αφορμή για δραστηριότητες δημιουργικής γραφής και για δραστηριότητες παρατηρητικότητας.
  • Γιατί η αναφορά στο κλασικό παραμύθι με τα τρία γουρουνάκια μπορεί να δώσει το ερέθισμα για την αναζήτηση άλλων κλασικών ή παραδοσιακών παραμυθιών που έχουν παραλαχθεί ή διασκευαστεί ή αναφερθεί διακειμενικά. Την αναζήτηση μπορεί να ακολουθήσει η ανάγνωση και η σύγκριση τόσο των ιστοριών όσο και των εικονογραφήσεών τους. Ενδεικτικά, μερικά από τα βιβλία που μπορούμε να δούμε και να διαβάσουμε είναι: 
Ζωρζ Σαρή, Φρίκος ο Κοντορεβυθούλης μου, Πατάκης
Βασίλης Κουτσιαρής, Μη φοβάσαι Κοκκινοσκουφίτσα, Κόκκινη Κλωστή δεμένη
Ιωάννα Μπαμπέτα, Ο βασιλιάς λύκος, Μεταίχμιο 
Χρήστος Μπουλώτης, Οι 12 Κοκκινοσκουφίτσες και ο κουρδιστός λύκος, Παπαδόπουλος
Pennart Geofroy, Ο λύκος ξαναγύρισε, Παπαδόπουλος
  • Γιατί μαζί με τα πιο μεγάλα παιδιά μπορούμε να αναζητήσουμε τις αντιλήψεις σπουδαίων ανθρώπων για την έννοια της ευτυχίας και...γιατί όχι, να οργανώσουμε μια ενδοσχολική γιορτή ή ημερίδα με θέμα την "ευτυχία". (Σχετικές ιδέες, καθώς και παρουσίαση του βιβλίου μπορείτε να δείτε από τον Απόστολο Πάππο εδώ)
  • Γιατί αφού διαβάσουμε το βιβλίο, μπορούμε να διοργανώσουμε στην τάξη ή και στο σχολείο το παιχνίδι του χαμένου θησαυρού, για την αναζήτηση της ευτυχίας.
Από τη Χρύσα Κουράκη



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου