Στον πίνακα!, Μαρία Παπαγιάννη
Εικονογράφηση: Σ. Τουλιάτου - Π. Μπουλούμπασης
Πατάκης
Δραστηριότητες
Σχεδιασμός Δραστηριοτήτων: Κέλλη Αθανασία, Κεφοκέρη Κλεονίκη, Μαρκογιαννάκης Γιώργος,
Φαντοπούλου Άννα
........................................................................................................................................................................
Εικονογράφηση: Σ. Τουλιάτου - Π. Μπουλούμπασης
Πατάκης
Τι γίνεται όταν κάποιος από τους μικρούς μας μαθητές φοβάται ή ντρέπεται να σηκωθεί στον πίνακα;Πόσα καμώματα σκαρφίζεται για να γλιτώσει;
Και πού καταλήγουν όλες αυτές οι προσπάθειές του;
Αυτοί κι άλλοι πολλοί προβληματισμοί θίγονται στο, γεμάτο χιούμορ , βιβλιαράκι για μικρούς ή /και μεγάλους αναγνώστες της Μαρίας Παπαγιάννη «Στον πίνακα!». Η ανάγνωση και η πλούσια εικονογράφηση του βιβλίου από μόνες τους είναι αρκετές για να …ξεσηκώσουν μυαλό και φαντασία.
Δραστηριότητες
- Σκεφτόμαστε και καταγράφουμε μια μεγάλη λίστα με σκέρτσα και προφάσεις που δίνονται προκειμένου να μη σηκωθούν τα παιδιά στον πίνακα.
- Αλλάζουμε τη ροή της ιστορίας, ώστε να αλλάξει και η στάση του μικρού Πέτρου, του πρωταγωνιστή.
- Κατανοούμε και αναλύουμε τη στάση και τις συμπεριφορές του Πέτρου , παίζοντας το παιχνίδι του «περιγράμματος του χαρακτήρα» και της «ασπίδας της συνείδησης».
- Δημιουργούμε μέσα από το μάθημα των εικαστικών διάφορα είδη από «πίνακες» καλούς ή κακούς. Διακρίνουμε την αντίθεση ενός πίνακα με τη μορφή μιας φάλαινας (θηρίου) και ενός πίνακα σχεδιασμένου από όμορφα στοιχεία της φύσης προκειμένου να ευαισθητοποιηθούν θετικά οι μαθητές με την παρουσία του στην τάξη ως απαραίτητου εργαλείου στη μάθησή τους.
- Ενισχύουμε θετικά τη μορφή του «κακού» πίνακα που εικονίζεται στο βιβλιαράκι προτείνοντας να ζωγραφίσουν τα παιδιά ό,τι τους αρέσει στον δικό τους πίνακα ή να δημιουργήσουν κολάζ με διάφορα υλικά, για να μετατραπεί ο «κακός» πίνακας σε «καλό».
- Κάνουμε αναφορά και ανάλυση της έννοιας «πίνακας» και σε άλλους τομείς ( π.χ. ζωγραφικός πίνακας, διαδραστικός πίνακας, κ.ά.).
- Γράφουμε τραγούδι σχετικό με το βιβλίο.
Σχεδιασμός Δραστηριοτήτων: Κέλλη Αθανασία, Κεφοκέρη Κλεονίκη, Μαρκογιαννάκης Γιώργος,
Φαντοπούλου Άννα
........................................................................................................................................................................
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου