Μου έκλεψαν το όνομά μου, Tassiés
Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.
Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.
Το βιβλίο έχει ως θέμα τη σχολική βία και καθηλώνει με την ιδιαίτερη εικονογράφησή του, η οποία κυριαρχεί σε σχέση με το κείμενο.
Δραστηριότητες
- Ζωγραφίζουμε το σχολείο μας όπως το φανταζόμαστε.
- Παίζουμε το παιχνίδι με την αντιστροφή των ρόλων σε σχέση με το σενάριο του βιβλίου.
- Παίζουμε με τα συναισθήματα: παιχνίδια ρόλων, συζήτηση, περίγραμμα του χαρακτήρα, όπου αποτυπώνουμε τα συναισθήματά του, δείχνουμε τα συναισθήματα των ηρώων με εκφράσεις του προσώπου μας και τις φωτογραφίζουμε.
- Φτιάχνουμε κόμικ με σκέψεις των ηρώων.
- Θεατρικό παιχνίδι: Γινόμαστε όλοι αρχηγού για μια μέρα.
- Καθώς διαβάζουμε το βιβλίο, σταματάμε την ανάγνωση στην εικόνα όπου ο ήρωας ανεβαίνει με το ασανσέρ στο σπίτι του και δίνουμε το δικό μας τέλος.
- Παίζουμε το παιχνίδι με τα μαντέματα. Ένα παιδί βάζει έναν ήρωα στο μυαλό του και οι άλλοι προσπαθούν να μαντέψουν με ερωτήσεις όπως: Αν ήταν χρώμα ποιο θα ήταν, αν ήταν βιβλίο ποιο θα ήταν, αν ήταν ταινία, ζώο, αυτοκίνητο, τραγούδι κτλ.
- Διαλέγουμε μια εικόνα του βιβλίου και τη ζωγραφίζουμε βάζοντας στη θέση των ηρώων ζώα.
- Γράφουμε συνθήματα κατά της βίας και υπέρ της φιλίας.
- Παιχνίδι ρόλων με μάσκες. Γράφουμε φράσεις που θα μπορούσαν να λένε οι ήρωες και τις αντιστοιχίζουμε με την κατάλληλη μάσκα (τις μάσκες τις έχουν κατασκευάσει τα παιδιά).
- Φτιάχνουμε ραβδοδιάγραμμα συναισθημάτων.
- Θεατρικό παιχνίδι με την τεχνική της παγωμένης εικόνας. Τα παιδιά παγώνουν μια εικόνα από το βιβλίο και αγγίζοντας το καθένα μας λέει το ρόλο του και το πώς νιώθει.
- Βρίσκουμε τις έννοιες του βιβλίου και ψάχνουμε τις αντίθετές τους.
- Κατασκευάζουμε επιτραπέζιο παιχνίδι με κάρτες που έχουν ως θέμα τον εκφοβισμό.
- Παραλλάσσουμε μια εικόνα με δική μας ζωγραφιά.
- Φτιάχνουμε μια ακροστιχίδα με λέξη από το κείμενο, η οποία με τις λέξεις που βρίσκουμε σχηματίζει πρόταση.
- Γράφουμε λίμερικ.
- Διαβάζουμε κλασικά παραμύθια και προσπαθούμε να διακρίνουμε αντίστοιχους ρόλους με το βιβλίο (π.χ. θύμα, θύτης, παρατηρητής, αδιάφορος, συνεργός, βοηθός κτλ.)
- Δεν ξεχνάμε να συμβουλευτούμε την ιστοσελίδα της Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. με συγκεκριμένες προτάσεις δράσεων για την καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού http://epsype.blogspot.gr.
Σχεδιασμός δραστηριοτήτων: Τα Μέλη της Λέσχης Ανάγνωσης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου