Λίγα λόγια για εμάς...


Καλώς ήρθατε στο Blog της Λέσχης Ανάγνωσης και Φιλαναγνωσίας, το οποίο βραβεύτηκε με το βραβείο "Κυριάκος Παπαδόπουλος" του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου το 2015.
Το Blog δημιουργήθηκε το 2013, με αφορμή τη Λέσχη Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ανατολικής Αττικής, η οποία λειτουργεί στο πλαίσιο των δράσεων του Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης και στεγάζεται στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κορωπίου. Στόχος της Λέσχης είναι μέσα από την ανάγνωση βιβλίων παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας, την ανταλλαγή απόψεων και το σχεδιασμό φιλαναγνωστικών δραστηριοτήτων, να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά ως δράση στον εκπαιδευτικό κύκλο και κατ' επέκταση στους μαθητές.
Οι δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, οι δράσεις και οι ιδέες που προκύπτουν μέσα από τις συναντήσεις της Λέσχης, θα παρουσιάζονται μέσα από το Βlog, ενώ ταυτόχρονα θα προτείνονται βιβλία θεματικά, θα παρουσιάζονται οι νέες κυκλοφορίες βιβλίων και θα προβάλλονται δράσεις φιλαναγνωσίας σε σχολεία.
Υπεύθυνη συντονισμού της Λέσχης και διαχειρίστρια του Blog είναι η Χρύσα Κουράκη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης.

Από το Σεπτέμβριο του 2016, μόνιμες συνεργάτιδες του blog είναι η εκπαιδευτικός Τζελίνα Βογιατζόγλου και η συγγραφέας Βασιλική Κατέρη, η οποία έχει αναλάβει τη θεματική ενότητα "Η τέρψη της ανάγνωσης", με σκοπό από τη ματιά του απλού αναγνώστη -και όχι του εκπαιδευτικού- να σχολιάζει βιβλία που προσφέρουν τη χαρά της ανάγνωσης στα παιδιά.
mail επικοινωνίας:
ckouraki@hotmail.gr






Τρίτη, 9 Απριλίου 2013

Δραστηριότητες Φιλαναγνωσίας - Μου έκλεψαν το όνομά μου, Tassiés

Μου έκλεψαν το όνομά μου, Tassiés 
Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.

Το βιβλίο έχει ως θέμα τη σχολική βία και καθηλώνει με την ιδιαίτερη εικονογράφησή του, η οποία κυριαρχεί σε σχέση με το κείμενο.

                                                        

Δραστηριότητες


  • Ζωγραφίζουμε το σχολείο μας όπως το φανταζόμαστε.
  • Παίζουμε το παιχνίδι με την αντιστροφή των ρόλων σε σχέση με το σενάριο του βιβλίου.
  • Παίζουμε με τα συναισθήματα: παιχνίδια ρόλων, συζήτηση, περίγραμμα του χαρακτήρα, όπου αποτυπώνουμε τα συναισθήματά του, δείχνουμε τα συναισθήματα των ηρώων με εκφράσεις του προσώπου μας και τις φωτογραφίζουμε.
  • Φτιάχνουμε κόμικ με σκέψεις των ηρώων.
  • Θεατρικό παιχνίδι: Γινόμαστε όλοι αρχηγού για μια μέρα.
  • Καθώς διαβάζουμε το βιβλίο, σταματάμε την ανάγνωση στην εικόνα όπου ο ήρωας ανεβαίνει με το ασανσέρ στο σπίτι του και δίνουμε το δικό μας τέλος.
  • Παίζουμε το παιχνίδι με τα μαντέματα. Ένα παιδί βάζει έναν ήρωα στο μυαλό του και οι άλλοι προσπαθούν να μαντέψουν με ερωτήσεις όπως: Αν ήταν χρώμα ποιο θα ήταν, αν ήταν βιβλίο ποιο θα ήταν, αν ήταν ταινία, ζώο, αυτοκίνητο, τραγούδι κτλ.
  • Διαλέγουμε μια εικόνα του βιβλίου και τη ζωγραφίζουμε βάζοντας στη θέση των ηρώων ζώα.
  • Γράφουμε συνθήματα κατά της βίας και υπέρ της φιλίας.
  • Παιχνίδι ρόλων με μάσκες. Γράφουμε φράσεις που θα μπορούσαν να λένε οι ήρωες και τις αντιστοιχίζουμε με την κατάλληλη μάσκα (τις μάσκες τις έχουν κατασκευάσει τα παιδιά).
  • Φτιάχνουμε ραβδοδιάγραμμα συναισθημάτων.
  • Θεατρικό παιχνίδι με την τεχνική της παγωμένης εικόνας. Τα παιδιά παγώνουν μια εικόνα από το βιβλίο και αγγίζοντας το καθένα μας λέει το ρόλο του και το πώς νιώθει.
  • Βρίσκουμε τις έννοιες του βιβλίου και ψάχνουμε τις αντίθετές τους.
  • Κατασκευάζουμε επιτραπέζιο παιχνίδι με κάρτες που έχουν ως θέμα τον εκφοβισμό.
  • Παραλλάσσουμε μια εικόνα με δική μας ζωγραφιά.
  • Φτιάχνουμε μια ακροστιχίδα με λέξη από το κείμενο, η οποία με τις λέξεις που βρίσκουμε σχηματίζει πρόταση.
  • Γράφουμε λίμερικ.
  • Διαβάζουμε κλασικά παραμύθια και προσπαθούμε να διακρίνουμε αντίστοιχους ρόλους με το βιβλίο (π.χ. θύμα, θύτης, παρατηρητής, αδιάφορος, συνεργός, βοηθός κτλ.)
  • Δεν ξεχνάμε να συμβουλευτούμε την ιστοσελίδα της Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. με συγκεκριμένες προτάσεις δράσεων για την καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού http://epsype.blogspot.gr.

Σχεδιασμός δραστηριοτήτων: Τα Μέλη της Λέσχης Ανάγνωσης



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου