Λίγα λόγια για εμάς...


Καλώς ήρθατε στο Blog της Λέσχης Ανάγνωσης και Φιλαναγνωσίας, το οποίο βραβεύτηκε με το βραβείο "Κυριάκος Παπαδόπουλος" του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου το 2015.
Το Blog δημιουργήθηκε το 2013, με αφορμή τη Λέσχη Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ανατολικής Αττικής, η οποία λειτουργεί στο πλαίσιο των δράσεων του Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης και στεγάζεται στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κορωπίου. Στόχος της Λέσχης είναι μέσα από την ανάγνωση βιβλίων παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας, την ανταλλαγή απόψεων και το σχεδιασμό φιλαναγνωστικών δραστηριοτήτων, να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά ως δράση στον εκπαιδευτικό κύκλο και κατ' επέκταση στους μαθητές.
Οι δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, οι δράσεις και οι ιδέες που προκύπτουν μέσα από τις συναντήσεις της Λέσχης, θα παρουσιάζονται μέσα από το Βlog, ενώ ταυτόχρονα θα προτείνονται βιβλία θεματικά, θα παρουσιάζονται οι νέες κυκλοφορίες βιβλίων και θα προβάλλονται δράσεις φιλαναγνωσίας σε σχολεία.
Υπεύθυνη συντονισμού της Λέσχης και διαχειρίστρια του Blog είναι η Χρύσα Κουράκη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης.

Από το Σεπτέμβριο του 2016, μόνιμες συνεργάτιδες του blog είναι η εκπαιδευτικός Τζελίνα Βογιατζόγλου και η συγγραφέας Βασιλική Κατέρη, η οποία έχει αναλάβει τη θεματική ενότητα "Η τέρψη της ανάγνωσης", με σκοπό από τη ματιά του απλού αναγνώστη -και όχι του εκπαιδευτικού- να σχολιάζει βιβλία που προσφέρουν τη χαρά της ανάγνωσης στα παιδιά.
mail επικοινωνίας:
ckouraki@hotmail.gr






Κυριακή, 21 Απριλίου 2013

Δραστηριότητες Φιλαναγνωσίας - Φουρφουρής ο κότσυφας, Γαλάτεια Γρηγοριάδου - Σουρέλη

Φουρφουρής ο κότσυφας, Γαλάτεια Γρηγοριάδου - Σουρέλη
Εικονογράφηση: Σώλου Τέτη
Πατάκης



Μικρές ιστορίες για ζώα. Πρωταγωνιστές ο Φουρφουρής ο κότσυφας, που δίνει τη λύση στα ζώα για το δάσος που κάηκε και οι κροκόδειλοι που...έχουν ένα θέμα με το στόμα τους....

Δραστηριότητες

  1. Πώς φτιάχτηκε το δάσος
  • Φτιάχνουμε μια μακέτα του δάσους.
  • Φτιάχνουμε το βιβλίο των ηρώων, όπου αναφέρονται όλα τα ζώα του παραμυθιού (μπορούν να είναι και σε αλφαβητική σειρά, σαν λεξικό). Για κάθε ζώο κάνουμε μια ζωγραφιά και γράφουμε τα χαρακτηριστικά του, όπως παρουσιάζονται στο βιβλίο, άμεσα ή έμμεσα (π.χ. άγρια περιστέρα, γριά και λίγο πεισματάρα).
  • Διαλέγουμε ήρωες, χωριζόμαστε σε ομάδες και κάνουμε παντομίμα ή γράφουμε αινίγματα για τον καθένα, ώστε να τα μαντέψει η άλλη ομάδα. Επίσης κάθε παιδί μπορεί να διαλέξει έναν ήρωα και να παρουσιαστεί στην τάξη ή και στο διπλανό τμήμα κρατώντας κάτι χαρακτηριστικά δικό του.
  • Διαλέγουμε ένα απόσπασμα ή και όλο βιβλίο και το μετατρέπουμε σε κόμικ. Μπορούμε να συνεχίσουμε αυτά που έχει ήδη το βιβλίο.
  • Μέσα στο βιβλίο αναφέρεται ο κύκλος του νερού. Τον ζωγραφίζουμε και τον δραματοποιούμε.
  • Σε χαρτιά Α4 ζωγραφίζει μια ομάδα κάθε στάδιο δημιουργίας του δάσους (π.χ. σε ένα χαρτί το άνοιγμα μιας τρύπας, στο άλλο το φύτεμα του σπόρου κ.τ.λ.). Μετά τα πλαστικοποιούμε, τα ανακατεύουμε και μια άλλη ομάδα προσπαθεί να τα βάλει σε σωστή σειρά. Στο τέλος τα βάζουμε στον τοίχο με τίτλο «Η δημιουργία του δικού μας δάσους».
  1. Στο στόμα του κροκόδειλου
    • Δραματοποίηση: οι δυο κροκοδειλίνες μαλώνουν.
    • Κάνουμε διαφημίσεις για το «Δοντόλ» ή το «Αλατόνερο» ή για κάποιο άλλο δικό μας φανταστικό προϊόν, ως καθαριστικά για τα δόντια των κροκόδειλων. Τις κάνουμε αφίσα ή τις δραματοποιούμε σε «τηλεοπτικό» σποτ.
    • Πώς βρίσκεις ένα φίλο; Γράφουμε σε χαρτόνια σε σχήμα πουλιού τι ζητάμε από κάποιον που είναι φίλος μας (π.χ. να μη μας κοροϊδεύει). Τα διαβάζουμε δυνατά στην τάξη και τα κρεμάμε από το ταβάνι.
    • Φωνάζουμε έναν οδοντίατρο στην τάξη για να μας μιλήσει για την υγιεινή των δοντιών. (δραστηριότητα με προεκτάσεις)
    • Πάμε σε άλλες τάξεις και μεταφέρουμε τις οδηγίες του οδοντίατρου, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα την ιστορία του βιβλίου.
    • Φτιάχνουμε τις δικές μας αλυσίδες της ζωής σε ξεχωριστά χαρτόνια. Κάθε παιδί προσπαθεί να βάλει στη σωστή σειρά την αλυσίδα του άλλου. (δραστηριότητα με προεκτάσεις)
    • Φτιάχνουμε το δικό μας σύμφωνο φιλίας και αλληλοβοήθειας και το υπογράφουμε όλοι.
    • Σε μια οδοντόβουρτσα κρεμάμε ένα καρτελάκι με ένα μήνυμα φιλίας και το χαρίζουμε στο φίλο μας.
Σχεδιασμός δραστηριοτήτων : Χρύσα Κουράκη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου