Φουρφουρής ο κότσυφας, Γαλάτεια Γρηγοριάδου - Σουρέλη
Εικονογράφηση: Σώλου Τέτη
Πατάκης
Εικονογράφηση: Σώλου Τέτη
Πατάκης
Μικρές ιστορίες για ζώα. Πρωταγωνιστές ο Φουρφουρής ο κότσυφας, που δίνει τη λύση στα ζώα για το δάσος που κάηκε και οι κροκόδειλοι που...έχουν ένα θέμα με το στόμα τους....
Δραστηριότητες
- Πώς φτιάχτηκε το δάσος
- Φτιάχνουμε μια μακέτα του δάσους.
- Φτιάχνουμε το βιβλίο των ηρώων, όπου αναφέρονται όλα τα ζώα του παραμυθιού (μπορούν να είναι και σε αλφαβητική σειρά, σαν λεξικό). Για κάθε ζώο κάνουμε μια ζωγραφιά και γράφουμε τα χαρακτηριστικά του, όπως παρουσιάζονται στο βιβλίο, άμεσα ή έμμεσα (π.χ. άγρια περιστέρα, γριά και λίγο πεισματάρα).
- Διαλέγουμε ήρωες, χωριζόμαστε σε ομάδες και κάνουμε παντομίμα ή γράφουμε αινίγματα για τον καθένα, ώστε να τα μαντέψει η άλλη ομάδα. Επίσης κάθε παιδί μπορεί να διαλέξει έναν ήρωα και να παρουσιαστεί στην τάξη ή και στο διπλανό τμήμα κρατώντας κάτι χαρακτηριστικά δικό του.
- Διαλέγουμε ένα απόσπασμα ή και όλο βιβλίο και το μετατρέπουμε σε κόμικ. Μπορούμε να συνεχίσουμε αυτά που έχει ήδη το βιβλίο.
- Μέσα στο βιβλίο αναφέρεται ο κύκλος του νερού. Τον ζωγραφίζουμε και τον δραματοποιούμε.
- Σε χαρτιά Α4 ζωγραφίζει μια ομάδα κάθε στάδιο δημιουργίας του δάσους (π.χ. σε ένα χαρτί το άνοιγμα μιας τρύπας, στο άλλο το φύτεμα του σπόρου κ.τ.λ.). Μετά τα πλαστικοποιούμε, τα ανακατεύουμε και μια άλλη ομάδα προσπαθεί να τα βάλει σε σωστή σειρά. Στο τέλος τα βάζουμε στον τοίχο με τίτλο «Η δημιουργία του δικού μας δάσους».
- Στο στόμα του κροκόδειλου
- Δραματοποίηση:
οι δυο κροκοδειλίνες μαλώνουν.
- Κάνουμε
διαφημίσεις για το «Δοντόλ» ή το «Αλατόνερο» ή για κάποιο άλλο δικό μας
φανταστικό προϊόν, ως καθαριστικά για τα δόντια των κροκόδειλων. Τις
κάνουμε αφίσα ή τις δραματοποιούμε σε «τηλεοπτικό» σποτ.
- Πώς
βρίσκεις ένα φίλο; Γράφουμε σε χαρτόνια σε σχήμα πουλιού τι ζητάμε από
κάποιον που είναι φίλος μας (π.χ. να μη μας κοροϊδεύει). Τα διαβάζουμε
δυνατά στην τάξη και τα κρεμάμε από το ταβάνι.
- Φωνάζουμε
έναν οδοντίατρο στην τάξη για να μας μιλήσει για την υγιεινή των δοντιών.
(δραστηριότητα με προεκτάσεις)
- Πάμε
σε άλλες τάξεις και μεταφέρουμε τις οδηγίες του οδοντίατρου, παρουσιάζοντας
ταυτόχρονα την ιστορία του βιβλίου.
- Φτιάχνουμε
τις δικές μας αλυσίδες της ζωής σε ξεχωριστά χαρτόνια. Κάθε παιδί
προσπαθεί να βάλει στη σωστή σειρά την αλυσίδα του άλλου. (δραστηριότητα
με προεκτάσεις)
- Φτιάχνουμε
το δικό μας σύμφωνο φιλίας και αλληλοβοήθειας και το υπογράφουμε όλοι.
- Σε
μια οδοντόβουρτσα κρεμάμε ένα καρτελάκι με ένα μήνυμα φιλίας και το
χαρίζουμε στο φίλο μας.
Σχεδιασμός δραστηριοτήτων : Χρύσα Κουράκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου