Λίγα λόγια για εμάς...


Καλώς ήρθατε στο Blog της Λέσχης Ανάγνωσης και Φιλαναγνωσίας, το οποίο βραβεύτηκε με το βραβείο "Κυριάκος Παπαδόπουλος" του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου το 2015.
Το Blog δημιουργήθηκε το 2013, με αφορμή τη Λέσχη Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ανατολικής Αττικής, η οποία λειτουργεί στο πλαίσιο των δράσεων του Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης και στεγάζεται στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κορωπίου. Στόχος της Λέσχης είναι μέσα από την ανάγνωση βιβλίων παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας, την ανταλλαγή απόψεων και το σχεδιασμό φιλαναγνωστικών δραστηριοτήτων, να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά ως δράση στον εκπαιδευτικό κύκλο και κατ' επέκταση στους μαθητές.
Οι δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, οι δράσεις και οι ιδέες που προκύπτουν μέσα από τις συναντήσεις της Λέσχης, θα παρουσιάζονται μέσα από το Βlog, ενώ ταυτόχρονα θα προτείνονται βιβλία θεματικά, θα παρουσιάζονται οι νέες κυκλοφορίες βιβλίων και θα προβάλλονται δράσεις φιλαναγνωσίας σε σχολεία.
Υπεύθυνη συντονισμού της Λέσχης και διαχειρίστρια του Blog είναι η Χρύσα Κουράκη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης.

Από το Σεπτέμβριο του 2016, συνεργάτιδες του blog είναι η εκπαιδευτικός Τζελίνα Βογιατζόγλου και η συγγραφέας Βασιλική Κατέρη, η οποία έχει αναλάβει τη θεματική ενότητα "Η τέρψη της ανάγνωσης", με σκοπό από τη ματιά του απλού αναγνώστη -και όχι του εκπαιδευτικού- να σχολιάζει βιβλία που προσφέρουν τη χαρά της ανάγνωσης στα παιδιά.
mail επικοινωνίας:
ckouraki@hotmail.gr






Τρίτη 16 Απριλίου 2013

Δραστηριότητες Φιλαναγνωσίας - Μια τρύπα στο νερό, Σάκης Σερέφας

Μια τρύπα στο νερό, Σάκης Σερέφας
Eικονογράφηση: Κατερίνα Βερούτσου
Μεταίχμιο


Ένα πρωί ο Γιάννης αντιλαμβάνεται πως ζει μέσα σε έναν τρύπιο κόσμο. Κουμπότρυπες, κλειδαρότρυπες, μυρμηγκότρυπες και δεκάδες άλλες τρύπες παντού γύρω του. Όμως αυτές δεν του φτάνουν. Θέλει να είναι ο πρώτος άνθρωπος που θα καταφέρει το ανέφικτο. Να ανοίξει μια τρύπα στο νερό! Οπότε, αφιερώνει μια ολόκληρη μέρα σε αυτή την προσπάθεια. Και τότε η ζωή του αλλάζει.



Δραστηριότητες
  • Φτιάχνουμε εικονογραφημένο λεξικό «τρύπας».
  • Πορτραίτο ήρωα- Περίγραμμα χαρακτήρα (ένα παιδί αποτυπώνει πάνω σε χαρτί ένα άλλο παιδί και φτιάχει το περίγραμμά του. Πάνω σε αυτό μεταφέρουμε από άλλη οπτική γωνία την ιστορία).
  • Γράφουμε ένα γράμμα στον Γιάννη για να του προτείνουμε άλλους τρόπους ν΄ανοίξει μια τρύπα στο νερό.
  • Βρίσκουμε άλλες εκφράσεις, στίχους, τραγούδια σε σχέση με «τρύπα» και «νερό».
  • Γράφουμε για μια "τρύπα" που έχουμε στη ζωή μας ή στον χαρακτήρα μας και τη ζωγραφίζουμε.
  • Κατασκευάζουμε το αλαφαβητάρι της "τρύπας".
  • Καταγράφουμε και αναγνωρίζουμε μουσική και όργανα με τρύπες.
  • ΔΙΑΣΤΗΜΑ: Ερευνούμε τις μαύρες τρύπες του διαστήματος ή τις τρύπες της Σελήνης. Φτιάχνουμε ένα μίνι βιβλίο γνώσεων.
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Μετράμε πόσες τρύπες αναφέρονται στο βιβλίο και κάνουμε πράξεις με αυτές. Βρίσκουμε αριθμούς που έχουν τρύπες.
  • Μαγειρεύουμε ένα φαγητό που έχει τρύπες.
Σχεδιασμός δραστηριοτήτων (στο πλαίσο του Σεμιναρίου Φιλαναγνωσίας του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, στις 13 Δεκεμβρίου 2012 με την Μαρίζα Ντεκάστρο):

Ι. Μπαμπέτα, Χ. Κουράκη, Τ. Νάζου, Ε.Γαρμπή



 





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου