Η Λελέκα σηκώνει κεφάλι
Ανδρέας Αρματάς
Εικονογράφηση: Φραντσέσκα Ασσιρέλλι
Πατάκης
Σχεδιασμός Δραστηριοτήτων από τα μέλη της Λέσχης Ανάγνωσης: Σάντρα Δαμασκού, Ξένια Λιόντα, Στέλλα Τούντα
Ανδρέας Αρματάς
Εικονογράφηση: Φραντσέσκα Ασσιρέλλι
Πατάκης
Υπόθεση
Η Λελέκα είναι μια μικρή καμηλοπάρδαλη με ένα μεγάλο μυστικό που δεν μπορεί πια να κρύψει.
Φοβάται το ύψος. Κάθε φορά που προσπαθεί να σταθεί όρθια, την πιάνει ζάλη και ξανακατεβάζει το κεφάλι.
Μέχρι που, μια μέρα, ανακαλύπτει τυχαία ότι υπάρχουν πράγματα που τα άλλα ζώα φοβούνται, αλλά εκείνη όχι.
Ο καλύτερός της φίλος, ο Γκρίμο το μαϊμουδάκι, φοβάται το σκοτάδι, αλλά εκείνη όχι.
Η Μελίνα η γατούλα, φοβάται το νερό, αλλά εκείνη όχι.
Ο Ηλίας, ο ελέφαντας, φοβάται τα ποντίκια, αλλά εκείνη όχι!
Τελικά, δεν είναι "φοβητσιάρα" μόνο και μόνο επειδή φοβάται το ύψος - εξάλλου, είναι τόσα εκείνα που δε φοβάται!
Κι όταν μάλιστα μαθαίνει να χρησιμοποιεί τη δύναμη της σκέψης, τότε...
Ένα παραμύθι που βοηθάει τα παιδιά να ξεπεράσουν τους φόβους τους.
Δραστηριότητες
Η Λελέκα είναι μια μικρή καμηλοπάρδαλη με ένα μεγάλο μυστικό που δεν μπορεί πια να κρύψει.
Φοβάται το ύψος. Κάθε φορά που προσπαθεί να σταθεί όρθια, την πιάνει ζάλη και ξανακατεβάζει το κεφάλι.
Μέχρι που, μια μέρα, ανακαλύπτει τυχαία ότι υπάρχουν πράγματα που τα άλλα ζώα φοβούνται, αλλά εκείνη όχι.
Ο καλύτερός της φίλος, ο Γκρίμο το μαϊμουδάκι, φοβάται το σκοτάδι, αλλά εκείνη όχι.
Η Μελίνα η γατούλα, φοβάται το νερό, αλλά εκείνη όχι.
Ο Ηλίας, ο ελέφαντας, φοβάται τα ποντίκια, αλλά εκείνη όχι!
Τελικά, δεν είναι "φοβητσιάρα" μόνο και μόνο επειδή φοβάται το ύψος - εξάλλου, είναι τόσα εκείνα που δε φοβάται!
Κι όταν μάλιστα μαθαίνει να χρησιμοποιεί τη δύναμη της σκέψης, τότε...
Ένα παραμύθι που βοηθάει τα παιδιά να ξεπεράσουν τους φόβους τους.
Δραστηριότητες
Δραστηριότητες πριν την ανάναγνωση
- Πώς είναι το εξώφυλλο ενός βιβλίου; Τίτλος, συγγραφέας, εικονογράφος, εκδοτικός οίκος, περίληψη της ιστορίας στο οπισθόφυλλο…
- Μελετούμε το εξώφυλλο, σχολιάζουμε τον τίτλο: τι νομίζουμε ότι σημαίνει; Τι υπόθεση μπορεί να έχει η ιστορία; Σε ποιο ζώο αναφέρεται;
- Έχουμε πλαστικοποιήσει τους ήρωες της ιστορίας και τους παρουσιάζουμε… Τι ιστορία μπορούμε να φτιάξουμε με τους πρωταγωνιστές της;
- Καταγράφουμε τη δική μας ιστορία…
Δραστηριότητες μετά την ανάγνωση…
- Τα παιδιά ζωγραφίζουν ό,τι τους έκανε εντύπωση ή τους άρεσε από την ιστορία.
- Φτιάχνουν μάσκες των ηρώων της ιστορίας και τη δραματοποιούν.
- Παντομίμα: α) «παίζουν» με κινήσεις τους ήρωες και τους φόβους τους, β) όταν φοβόμαστε… γ) όταν διώχνουμε τους φόβους και γινόμαστε γενναίοι και δυνατοί…
- Τα παιδιά μιλούν για τους δικούς τους φόβους και τους ζωγραφίζουν.
- Φτιάχνουμε την καμηλοπάρδαλη της τάξης και κρεμάμε στο λαιμό της τους φόβους που έχουμε ζωγραφίσει στο χαρτί.
- Ανεβαίνουμε πάνω στο «μαγικό σύννεφο», κλείνουμε τα μάτια και με οδηγό τη φαντασία μας ταξιδεύουμε εκεί που θα θέλαμε να πάμε… Πού θα μας πάει το σύννεφο; Μέχρι που θα μας φτάσει; Τι θα συναντήσουμε;
- Ζωγραφίζουμε τους φόβους που έχουμε ξεπεράσει και φτιάχνουμε «Το βιβλίο του Θάρρους».
- Φτιάχνουμε μάσκες φόβου ή τα αντικείμενα των φόβων μας και παίζουμε κουκλοθέατρο.
- Φτιάχνουμε το ποίημα της φοβισμένης και το ποίημα της θαρραλέας καμηλοπάρδαλης.
- Παίρνουμε όλοι «Βραβεία Θάρρους και Γενναιότητας», για κάποιο φόβο που αντιμετωπίσαμε στο παρελθόν ή έχουμε ξεπεράσει…
- Φτιάχνουμε το δικό μας επιτραπέζιο παιχνίδι (τύπου φιδάκι). Όταν η καμηλοπάρδαλη αισθάνεται φόβο χαμηλώνει το κεφάλι της, ενώ όταν τον ξεπερνά το σηκώνει… Οι φόβοι μας μας πάνε βήματα πίσω, ενώ αυτοί που έχουμε ξεπεράσει μας πάνε βήματα μπροστά….
Σχεδιασμός Δραστηριοτήτων από τα μέλη της Λέσχης Ανάγνωσης: Σάντρα Δαμασκού, Ξένια Λιόντα, Στέλλα Τούντα
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΟΙΡΑΖΕΣΤΕ ΜΑζι μασ
ΑπάντησηΔιαγραφή