Λίγα λόγια για εμάς...


Καλώς ήρθατε στο Blog της Λέσχης Ανάγνωσης και Φιλαναγνωσίας, το οποίο βραβεύτηκε με το βραβείο "Κυριάκος Παπαδόπουλος" του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου το 2015.
Το Blog δημιουργήθηκε το 2013, με αφορμή τη Λέσχη Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ανατολικής Αττικής, η οποία λειτουργεί στο πλαίσιο των δράσεων του Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης και στεγάζεται στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κορωπίου. Στόχος της Λέσχης είναι μέσα από την ανάγνωση βιβλίων παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας, την ανταλλαγή απόψεων και το σχεδιασμό φιλαναγνωστικών δραστηριοτήτων, να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά ως δράση στον εκπαιδευτικό κύκλο και κατ' επέκταση στους μαθητές.
Οι δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, οι δράσεις και οι ιδέες που προκύπτουν μέσα από τις συναντήσεις της Λέσχης, θα παρουσιάζονται μέσα από το Βlog, ενώ ταυτόχρονα θα προτείνονται βιβλία θεματικά, θα παρουσιάζονται οι νέες κυκλοφορίες βιβλίων και θα προβάλλονται δράσεις φιλαναγνωσίας σε σχολεία.
Υπεύθυνη συντονισμού της Λέσχης και διαχειρίστρια του Blog είναι η Χρύσα Κουράκη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης.

Από το Σεπτέμβριο του 2016, μόνιμες συνεργάτιδες του blog είναι η εκπαιδευτικός Τζελίνα Βογιατζόγλου και η συγγραφέας Βασιλική Κατέρη, η οποία έχει αναλάβει τη θεματική ενότητα "Η τέρψη της ανάγνωσης", με σκοπό από τη ματιά του απλού αναγνώστη -και όχι του εκπαιδευτικού- να σχολιάζει βιβλία που προσφέρουν τη χαρά της ανάγνωσης στα παιδιά.
mail επικοινωνίας:
ckouraki@hotmail.gr






Δευτέρα, 10 Μαρτίου 2014

Δραστηριότητες φιλαναγνωσίας - Όλιβερ, Sif Birgitta

Όλιβερ
Συγγραφή και Εικονογράφηση: Sif Birgitta
Μετάφραση: Παπαθεοδούλου Αντώνης
Ίκαρος





Υπόθεση:
Ο Όλιβερ ένοιωθε λίγο διαφορετικός. Απολάμβανε τη μοναξιά του. Έπλαθε ιστορίες με τους φανταστικούς του φίλους, τα παιχνίδια του, και χαιρόταν την παρέα τους. Ώσπου μια μέρα, κυνηγώντας το μπαλάκι του, γνώρισε την Ολίβια! Μια γλυκιά ιστορία για όποιον έχει νοιώσει κάποτε διαφορετικός...
 
 Δραστηριότητες:
  • Πριν την ανάγνωση, δείχνουμε τις εικόνες στα παιδιά και τους ζητάμε να αφηγηθούν μια δική τους ιστορία
  • Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης σταματάμε σε ένα κομβικό σημείο και ξεκινάμε μία ομαδική δραστηριότητα. Ο Όλιβερ κυνηγάει το μπαλάκι του τένις με το οποίο έπαιζε μόνος του… Έχουμε ένα αντίστοιχο μπαλάκι και το πετάμε σε ένα παιδί. Αρχικά η ερώτηση είναι: Τι είναι αυτό που κάνει ο Όλιβερ διαφορετικό από τους υπόλοιπους; 
  • Στη συνέχεια, το μπαλάκι κινείται μεταξύ των παιδιών και το καθένα λέει τι είναι αυτό που το κάνει διαφορετικό. Έχουμε φτιάξει χάρτινα καπελάκια και γράφουν επάνω το διαφορετικό χαρακτηριστικό τους. Ανταλλάσσουν τα καπελάκια μεταξύ τους. Τώρα το κάθε παιδί, φοράει το χαρακτηριστικό ενός άλλου παιδιού. Το μπαλάκι κινείται πάλι μεταξύ των παιδιών, που καλούνται να πουν αυτή τη φορά να βρουν ένα θετικό που προκύπτει αν κάποιος έχει αυτό το χαρακτηριστικό. 
  • Δίνουμε στα παιδιά χρωματιστά post-it. Έχουμε φτιάξει πινακάκια στα οποία γράφουμε πράγματα που έχουν κοινά π.χ. Μου αρέσει να παίζω. Τους ζητάμε να κολλήσουν ένα χαρτάκι σε όποιο πινακάκι βλέπουν κάτι που είναι και δικό τους χαρακτηριστικό. Διαπιστώνουμε στο τέλος πως, όσο κι αν έχουμε διαφορές μεταξύ μας, έχουμε και πολλά κοινά.
  • Ολοκληρώνουμε την ιστορία. 
Σχεδιασμός δραστηριοτήτων από τα μέλη της Λέσχης Ανάγνωσης: Τζανάκη Κατερίνα, Λαφαζάνης Γιώργος, Βασιλειάδου Ράνια


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου