Λίγα λόγια για εμάς...


Καλώς ήρθατε στο Blog της Λέσχης Ανάγνωσης και Φιλαναγνωσίας, το οποίο βραβεύτηκε με το βραβείο "Κυριάκος Παπαδόπουλος" του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου το 2015.
Το Blog δημιουργήθηκε το 2013, με αφορμή τη Λέσχη Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ανατολικής Αττικής, η οποία λειτουργεί στο πλαίσιο των δράσεων του Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης και στεγάζεται στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κορωπίου. Στόχος της Λέσχης είναι μέσα από την ανάγνωση βιβλίων παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας, την ανταλλαγή απόψεων και το σχεδιασμό φιλαναγνωστικών δραστηριοτήτων, να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά ως δράση στον εκπαιδευτικό κύκλο και κατ' επέκταση στους μαθητές.
Οι δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, οι δράσεις και οι ιδέες που προκύπτουν μέσα από τις συναντήσεις της Λέσχης, θα παρουσιάζονται μέσα από το Βlog, ενώ ταυτόχρονα θα προτείνονται βιβλία θεματικά, θα παρουσιάζονται οι νέες κυκλοφορίες βιβλίων και θα προβάλλονται δράσεις φιλαναγνωσίας σε σχολεία.
Υπεύθυνη συντονισμού της Λέσχης και διαχειρίστρια του Blog είναι η Χρύσα Κουράκη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης.

Από το Σεπτέμβριο του 2016, συνεργάτιδες του blog είναι η εκπαιδευτικός Τζελίνα Βογιατζόγλου και η συγγραφέας Βασιλική Κατέρη, η οποία έχει αναλάβει τη θεματική ενότητα "Η τέρψη της ανάγνωσης", με σκοπό από τη ματιά του απλού αναγνώστη -και όχι του εκπαιδευτικού- να σχολιάζει βιβλία που προσφέρουν τη χαρά της ανάγνωσης στα παιδιά.
mail επικοινωνίας:
ckouraki@hotmail.gr






Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014

Δραστηριότητες φιλαναγνωσίας - Η Μικρή, Jessica Meserve


Η μικρή
Συγγραφή και εικονογράφηση: Jessica Meserve
Επόμενος σταθμός

Υπόθεση

Ό,τι δοκιμάζει να κάνει η Μικρή, η Μεγάλη το καταφέρνει καλύτερα. Θα τα καταφέρει η Μικρή να ξεφύγει από τη σκιά της Μεγάλης της αδελφής;
Μια πανέμορφη ιστορία με καταπληκτική εικονογράφηση.
 
 
Δραστηριότητες
 
Δραστηριότητα πρώτης προσέγγισης (πριν την ανάγνωση)
 
  • Δείχνουμε τις εικόνες ξεφυλλίζοντας αργά το βιβλίο και αφήνουμε τα παιδιά να φανταστούν την ιστορία.
  • Συζητάμε για τα χρώματα που επικρατούν στην εικονογράφηση.
 
 Δραστηριότητες μετά την ανάγνωση
 
  •  Συνεχίζουμε την ιστορία προφορικά (για μικρότερα παιδιά) ή γραπτά (για μεγαλύτερα παιδιά). Εναλλακτικά δημιουργούμε μιοα παρόμοια ιστορία.
  •  Εστιάζουμε στις λέξεις μεγάλος – μικρός και ρωτάμε τα παιδιά τι είναι αυτό που νιώθουν γύρω τους ως μεγάλο και τι ως μικρό.
  •  Κάνουμε το περίγραμμα του χαρακτήρα για την ηρωίδα και την αδερφή της. Μέσα στο περίγραμμα κολλάμε χαρτάκια με τα συναισθήματά τους.
  • Επόμενες αναγνώσεις
  • Διαβάζουμε άλλες ιστορίες ή παραμύθια με σχετικό περιεχόμενο.
 Ενδεικτικά:
 
  •  Παπαγιάννη Μαρία, Μια άλλη μέρα θα νικήσεις εσύ!, Πατάκης
  •  Παπαγιάννη Μαρία, Ποιος είναι ο αρχηγός;, Πατάκης
  •  Ηλιόπουλος Βαγγέλης, Δεν το έκανα εγώ!, Πατάκης
  •  Κάντζολα – Σαμπατάκου Βεατρίκη, Μα ποιος ζήτησε καινούριο μωρό;, Παπαδόπουλος
  •  Τα τρία γουρουνάκια
 Σχεδιασμός δραστηριοτήτων από τα μέλη της Λέσχης: Λυδία Κλαβιανού, Δήμητρα Παυλή, Μαρία Παπαδοπούλου, Κλεοπάτρα Μαντζουράνη, Αθανασία Κέλλη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου