Λίγα λόγια για εμάς...


Καλώς ήρθατε στο Blog της Λέσχης Ανάγνωσης και Φιλαναγνωσίας, το οποίο βραβεύτηκε με το βραβείο "Κυριάκος Παπαδόπουλος" του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου το 2015.
Το Blog δημιουργήθηκε το 2013, με αφορμή τη Λέσχη Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ανατολικής Αττικής, η οποία λειτουργεί στο πλαίσιο των δράσεων του Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης και στεγάζεται στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κορωπίου. Στόχος της Λέσχης είναι μέσα από την ανάγνωση βιβλίων παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας, την ανταλλαγή απόψεων και το σχεδιασμό φιλαναγνωστικών δραστηριοτήτων, να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά ως δράση στον εκπαιδευτικό κύκλο και κατ' επέκταση στους μαθητές.
Οι δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, οι δράσεις και οι ιδέες που προκύπτουν μέσα από τις συναντήσεις της Λέσχης, θα παρουσιάζονται μέσα από το Βlog, ενώ ταυτόχρονα θα προτείνονται βιβλία θεματικά, θα παρουσιάζονται οι νέες κυκλοφορίες βιβλίων και θα προβάλλονται δράσεις φιλαναγνωσίας σε σχολεία.
Υπεύθυνη συντονισμού της Λέσχης και διαχειρίστρια του Blog είναι η Χρύσα Κουράκη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης.

Από το Σεπτέμβριο του 2016, μόνιμες συνεργάτιδες του blog είναι η εκπαιδευτικός Τζελίνα Βογιατζόγλου και η συγγραφέας Βασιλική Κατέρη, η οποία έχει αναλάβει τη θεματική ενότητα "Η τέρψη της ανάγνωσης", με σκοπό από τη ματιά του απλού αναγνώστη -και όχι του εκπαιδευτικού- να σχολιάζει βιβλία που προσφέρουν τη χαρά της ανάγνωσης στα παιδιά.
mail επικοινωνίας:
ckouraki@hotmail.gr






Δευτέρα, 17 Μαρτίου 2014

Δραστηριότητες φιλαναγνωσίας - Ο μεγάλος θυμός, Mireille d’ Allance

Ο μεγάλος θυμός
Συγγραφή και Εικονογράφηση: Mireille d’ Allance 

Μετάφραση: Χριστίνα Σιδηροπούλου
ΗΛΙΒΑΤΟΝ

Υπόθεση
Ο μικρός Μάριος επιστρέφει σπίτι του μετά από μία άσχημη μέρα. Είναι πολύ θυμωμένος και ξεσπάει σε ό,τι και όποιον βρει μπροστά του. Ο πατέρας του τον στέλνει στο δωμάτιό του μέχρι να ηρεμήσει. Εκεί, ο Μάριος βιώνει τον θυμό του κι αφού τον …αντιμετωπίσει, γαληνεμένος πια, επιστέφει στο σαλόνι.
Πολύ ευρηματικά, η συγγραφέας απεικονίζει τον θυμό ως ένα κόκκινο τέρας που βγαίνει μέσα από τον θυμωμένο ήρωα και καταστρέφει τα πάντα στο πέρασμά του. Η απεικόνιση του θυμού ως ξεχωριστής οντότητας απενοχοποιεί τον ήρωα (και κατ' επέκταση το παιδί αναγνώστη) από τα «κατορθώματα» του θυμού του, χωρίς όμως να αποσιωπά την σχέση αίτιου-αιτιατού μεταξύ τους, όπως υποδηλώνει και η εικονογράφηση με έμμεσο αλλά σαφή τρόπο. Ωστόσο, το κόκκινο τέρας δεν δρα ανεξέλεγκτα ούτε εντελώς αυτόνομα: όταν ο Μάριος κρίνει τις πράξεις του θυμού του ανεπιθύμητες, έχει τη δύναμη να τον εξουδετερώσει. 

 
Δραστηριότητες
  • Δείχνουμε τις εικόνες του βιβλίου, χωρίς να το διαβάσουμε, και ζητάμε από τα παιδιά να μαντέψουν τι μπορεί να είναι αυτό που βγαίνει μέσα από το μικρό παιδί.
  • Διαβάζουμε το βιβλίο και συζητάμε τι κάνει τα παιδιά να θυμώνουν. Το ζωγραφίζουν ή γράφουν μια μικρή παράγραφο. Συζητάμε τι κάνουμε όταν θυμώνουμε πολύ για να ηρεμήσουμε και να μην κάνουμε πράγματα που δεν πρέπει και θα το μετανιώσουμε μετά.
  • Κάνουμε το περίγραμμα του θυμού. Φτιάχνουμε το περίγραμμα ενός παιδιού και σχεδιάζουμε τα χαρακτηριστικά που ταιριάζουν στο θυμό (στάση σώματος, έκφραση). Μέσα στο περίγραμμα γράφουμε πώς αισθανόμαστε και τι θέλουμε να κάνουμε όταν θυμώνουμε πολύ.
  • Δραματοποίηση. Κάποιος κάνει το παιδί και κάποιος το θυμό.
  • Ζωγραφίζουμε το δικό μας  θυμό και τον διπλώνουμε  πολλές φορές, για να γίνει μικρός. Τον κλείνουμε σε ένα κουτάκι και τον κρατάμε καλά κλεισμένο κάτω από το θρανίο, για να μην είναι μαζί μας.
Σχεδιασμός δραστηριοτήτων από τα μέλη της Λέσχης Ανάγνωσης: Δανάη Γκατζώνη, Άννα Παλαιοδήμου, Κατερίνα Κατσίκη, Νικόλ Αντωνιάδου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου