Ο μεγάλος θυμός
Συγγραφή και Εικονογράφηση: Mireille d’ Allance
Μετάφραση: Χριστίνα Σιδηροπούλου
ΗΛΙΒΑΤΟΝ
Υπόθεση
Συγγραφή και Εικονογράφηση: Mireille d’ Allance
Μετάφραση: Χριστίνα Σιδηροπούλου
ΗΛΙΒΑΤΟΝ
Υπόθεση
Ο μικρός Μάριος επιστρέφει σπίτι του μετά από μία άσχημη μέρα. Είναι πολύ θυμωμένος και ξεσπάει σε ό,τι και όποιον βρει μπροστά του. Ο πατέρας του τον στέλνει στο δωμάτιό του μέχρι να ηρεμήσει. Εκεί, ο Μάριος βιώνει τον θυμό του κι αφού τον …αντιμετωπίσει, γαληνεμένος πια, επιστέφει στο σαλόνι.
Πολύ ευρηματικά, η συγγραφέας απεικονίζει τον θυμό ως ένα κόκκινο τέρας που βγαίνει μέσα από τον θυμωμένο ήρωα και καταστρέφει τα πάντα στο πέρασμά του. Η απεικόνιση του θυμού ως ξεχωριστής οντότητας απενοχοποιεί τον ήρωα (και κατ' επέκταση το παιδί αναγνώστη) από τα «κατορθώματα» του θυμού του, χωρίς όμως να αποσιωπά την σχέση αίτιου-αιτιατού μεταξύ τους, όπως υποδηλώνει και η εικονογράφηση με έμμεσο αλλά σαφή τρόπο. Ωστόσο, το κόκκινο τέρας δεν δρα ανεξέλεγκτα ούτε εντελώς αυτόνομα: όταν ο Μάριος κρίνει τις πράξεις του θυμού του ανεπιθύμητες, έχει τη δύναμη να τον εξουδετερώσει.
Πολύ ευρηματικά, η συγγραφέας απεικονίζει τον θυμό ως ένα κόκκινο τέρας που βγαίνει μέσα από τον θυμωμένο ήρωα και καταστρέφει τα πάντα στο πέρασμά του. Η απεικόνιση του θυμού ως ξεχωριστής οντότητας απενοχοποιεί τον ήρωα (και κατ' επέκταση το παιδί αναγνώστη) από τα «κατορθώματα» του θυμού του, χωρίς όμως να αποσιωπά την σχέση αίτιου-αιτιατού μεταξύ τους, όπως υποδηλώνει και η εικονογράφηση με έμμεσο αλλά σαφή τρόπο. Ωστόσο, το κόκκινο τέρας δεν δρα ανεξέλεγκτα ούτε εντελώς αυτόνομα: όταν ο Μάριος κρίνει τις πράξεις του θυμού του ανεπιθύμητες, έχει τη δύναμη να τον εξουδετερώσει.
Δραστηριότητες
- Δείχνουμε τις εικόνες του βιβλίου, χωρίς να το διαβάσουμε, και ζητάμε από τα παιδιά να μαντέψουν τι μπορεί να είναι αυτό που βγαίνει μέσα από το μικρό παιδί.
- Διαβάζουμε το βιβλίο και συζητάμε τι κάνει τα παιδιά να θυμώνουν. Το ζωγραφίζουν ή γράφουν μια μικρή παράγραφο. Συζητάμε τι κάνουμε όταν θυμώνουμε πολύ για να ηρεμήσουμε και να μην κάνουμε πράγματα που δεν πρέπει και θα το μετανιώσουμε μετά.
- Κάνουμε το περίγραμμα του θυμού. Φτιάχνουμε το περίγραμμα ενός παιδιού και σχεδιάζουμε τα χαρακτηριστικά που ταιριάζουν στο θυμό (στάση σώματος, έκφραση). Μέσα στο περίγραμμα γράφουμε πώς αισθανόμαστε και τι θέλουμε να κάνουμε όταν θυμώνουμε πολύ.
- Δραματοποίηση. Κάποιος κάνει το παιδί και κάποιος το θυμό.
- Ζωγραφίζουμε το δικό μας θυμό και τον διπλώνουμε πολλές φορές, για να γίνει μικρός. Τον κλείνουμε σε ένα κουτάκι και τον κρατάμε καλά κλεισμένο κάτω από το θρανίο, για να μην είναι μαζί μας.
Σχεδιασμός δραστηριοτήτων από τα μέλη της Λέσχης Ανάγνωσης: Δανάη Γκατζώνη, Άννα Παλαιοδήμου, Κατερίνα Κατσίκη, Νικόλ Αντωνιάδου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου