Λίγα λόγια για εμάς...


Καλώς ήρθατε στο Blog της Λέσχης Ανάγνωσης και Φιλαναγνωσίας, το οποίο βραβεύτηκε με το βραβείο "Κυριάκος Παπαδόπουλος" του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου το 2015.
Το Blog δημιουργήθηκε το 2013, με αφορμή τη Λέσχη Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ανατολικής Αττικής, η οποία λειτουργεί στο πλαίσιο των δράσεων του Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης και στεγάζεται στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κορωπίου. Στόχος της Λέσχης είναι μέσα από την ανάγνωση βιβλίων παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας, την ανταλλαγή απόψεων και το σχεδιασμό φιλαναγνωστικών δραστηριοτήτων, να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά ως δράση στον εκπαιδευτικό κύκλο και κατ' επέκταση στους μαθητές.
Οι δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, οι δράσεις και οι ιδέες που προκύπτουν μέσα από τις συναντήσεις της Λέσχης, θα παρουσιάζονται μέσα από το Βlog, ενώ ταυτόχρονα θα προτείνονται βιβλία θεματικά, θα παρουσιάζονται οι νέες κυκλοφορίες βιβλίων και θα προβάλλονται δράσεις φιλαναγνωσίας σε σχολεία.
Υπεύθυνη συντονισμού της Λέσχης και διαχειρίστρια του Blog είναι η Χρύσα Κουράκη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης.

Από το Σεπτέμβριο του 2016, μόνιμες συνεργάτιδες του blog είναι η εκπαιδευτικός Τζελίνα Βογιατζόγλου και η συγγραφέας Βασιλική Κατέρη, η οποία έχει αναλάβει τη θεματική ενότητα "Η τέρψη της ανάγνωσης", με σκοπό από τη ματιά του απλού αναγνώστη -και όχι του εκπαιδευτικού- να σχολιάζει βιβλία που προσφέρουν τη χαρά της ανάγνωσης στα παιδιά.
mail επικοινωνίας:
ckouraki@hotmail.gr






Κυριακή, 16 Ιουνίου 2013

Δραστηριότητες Φιλαναγνωσίας - Βιβλία γνώσεων

Μαγικές διαδρομές στην τέχνη: Γιώργος Σεφέρης
Κατερίνα Τζαβάρα

Εικονογράφηση: Δημήτρης Ρίζος
Διάπλους

Δραστηριότητες
Προτάσεις -Ιδέες όπως προέκυψαν από το περιεχόμενο του βιβλίου.
Μια εικονογραφημένη ιστορία από τα γεγονότα της ζωής του ποιητή είναι η αρχή του ταξιδιού που πραγματοποιεί με το βιβλίο αυτό το μικρό παιδί μέσα στον κόσμο της Τέχνης και των ποιημάτων του Σεφέρη.
  • Πόλεμος – Ειρήνη: Γράφουμε σε χαρτάκια την έννοια που δε μας αρέσει (εξοστρακίζουμε την έννοια που δε μας αρέσει)
  • Πατρίδα – Μετανάστευση – Πρόσφυγες: Παρουσιάζουμε – επεξηγούμε την έννοια πατρίδα μαζί με τα παιδιά.Ζητάμε από τα παιδιά να μας πουν ποια στοιχεία συνθέτουν την έννοια πατρίδα – διακτίνωση των εννοιών
  •  «Γραμμένα μυστικά»: Τα παιδιά εξομολογούνται (γράφουν ανώνυμα) τα μυστικά τους και τα διαβάζουμε και τα συζητάμε (τα μικρότερα στο νηπιαγωγείο τα εξομολογούνται και τα γράφει η νηπιαγωγός)
  • Εικαστικά: Φτιάχνουμε με πηλό νησάκια, ζωγραφίζουμε θαλασσινά τοπία, κατασκευάζουμε μακέτα με θέμα «Η παραλία»
  • Συνδέουμε το αντίστοιχο ποίημα με πίνακες ζωγραφικής που παρουσιάζουν νησιά, θάλασσα…
  • Μουσική: Ακούμε μελοποιημένη ποίηση Σεφέρη
  • Θεατρική αγωγή: Δραματοποιούμε τη βράβευση Νόμπελ
  • Δημιουργική γραφή: Εντοπίζουμε (στο νηπιαγωγείο) τις «μελαγχολικές έννοιες» του κειμένου και ζητάμε από τα παιδιά να βρουν τα αντίθετα. Ζητάμε (στο δημοτικό) από τα παιδιά να βρουν τις μελαγχολικές έννοιες, να γράψουν τις αντίθετες και να δημιουργήσουν ποιήματα ή ιστορίες ή λίμερικ μ’ αυτές.
  •  Παραδοσιακά ≠ Σύγχρονα παιχνίδια: Παίζουμε στην αυλή παλιά παραδοσιακά παιχνίδια π.χ. αμπάριζα
  • Διαβάζουμε Λίμερικ και τραγουδάκια από το βιβλίο «ποιήματα με ζωγραφιές σε μικρά παιδιά».
  • Παιχνίδια στην άμμο: φέρνουμε άμμο στο σχολείο και γράφουν το όνομά τους
  • Περισσότερες αναγνώσεις: Διαβάζουμε Το κοριτσάκι με τα ναυτικά, το Μέσα στις φλόγες ή την Αιολική γη με θέμα τη ζώή στη Μικρά Ασία και τη Μικρασιατική καταστροφή.
Σχεδιασμός δραστηριοτήτων: Μαρία Κoτσώλη, Μαρίνα Λάμπρου, Σοφία Μαστροδήμα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου