Λίγα λόγια για εμάς...


Καλώς ήρθατε στο Blog της Λέσχης Ανάγνωσης και Φιλαναγνωσίας, το οποίο βραβεύτηκε με το βραβείο "Κυριάκος Παπαδόπουλος" του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου το 2015.
Το Blog δημιουργήθηκε το 2013, με αφορμή τη Λέσχη Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ανατολικής Αττικής, η οποία λειτουργεί στο πλαίσιο των δράσεων του Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης και στεγάζεται στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κορωπίου. Στόχος της Λέσχης είναι μέσα από την ανάγνωση βιβλίων παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας, την ανταλλαγή απόψεων και το σχεδιασμό φιλαναγνωστικών δραστηριοτήτων, να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά ως δράση στον εκπαιδευτικό κύκλο και κατ' επέκταση στους μαθητές.
Οι δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, οι δράσεις και οι ιδέες που προκύπτουν μέσα από τις συναντήσεις της Λέσχης, θα παρουσιάζονται μέσα από το Βlog, ενώ ταυτόχρονα θα προτείνονται βιβλία θεματικά, θα παρουσιάζονται οι νέες κυκλοφορίες βιβλίων και θα προβάλλονται δράσεις φιλαναγνωσίας σε σχολεία.
Υπεύθυνη συντονισμού της Λέσχης και διαχειρίστρια του Blog είναι η Χρύσα Κουράκη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης.

Από το Σεπτέμβριο του 2016, μόνιμες συνεργάτιδες του blog είναι η εκπαιδευτικός Τζελίνα Βογιατζόγλου και η συγγραφέας Βασιλική Κατέρη, η οποία έχει αναλάβει τη θεματική ενότητα "Η τέρψη της ανάγνωσης", με σκοπό από τη ματιά του απλού αναγνώστη -και όχι του εκπαιδευτικού- να σχολιάζει βιβλία που προσφέρουν τη χαρά της ανάγνωσης στα παιδιά.
mail επικοινωνίας:
ckouraki@hotmail.gr






Τετάρτη, 5 Ιουνίου 2013

Δραστηριότητες Φιλαναγνωσίας - Με το ποδήλατό μου για αρχηγό τα αυτοκίνητα νικώ, Βαγγέλης Ηλιόπουλος

Με το ποδήλατό μου για αρχηγό, τα αυτοκίνητα νικώ
Σειρά Οικολογήματα
Βαγγέλης Ηλιόπουλος
Εκδόσεις Πατάκη
 

Η πόλη έχει καταληφθεί από τα αυτοκίνητα , τα οποία την έχουν κάνει άσχημη και βρόμικη. Με τα ποδήλατα έχει ξεσπάσει μακροχρόνιος πόλεμος. Δυο ποδήλατα θέλουν να εξηγήσουν στα αυτοκίνητα ότι αυτός ο πόλεμος δεν θα έχει νικητή. Θέλουν, ακόμα, να τους προτείνουν να υπογράψουν ειρήνη. Υπάρχει όμως κάποιος που δεν θα δεχτεί ποτέ: ο αρχιστράτηγος Τζι Μπι Τούρμπο. Πανίσχυρο αυτοκίνητο που θέλουν να νικήσουν τα ποδήλατα αν θέλουν ειρήνη. Πώς; Μα οδηγώντας τον στην τελική αναμέτρηση εκεί που δεν έχει ούτε βενζίνη ούτε και καινούρια λάστιχα. Θα νικήσουν τα ποδήλατα; Θα καταφέρουν να αλλάξουν την όλη με ορθοπεταλιές;

Δραστηριότητες
  • Ακούμε από το Υou-Τube το τραγούδι της Ελένης Βιτάλη "Το ποδήλατο" https://www.youtube.com/watch?v=K7fPrDo3Eg0 (εισαγωγική δραστηριότητα) ή το μελοποιημένο ποίημα του Οδ. Ελύτη "Η ποδηλάτισσα" https://www.youtube.com/watch?v=bkxg7D4DNXE
  • Συζητάμε για το δικό μας ποδήλατο και βλέπουμε στο Υou-Τube το βιντεάκι με την ιστορία από το Μικρό Νικόλα για το ποδήλατο https://www.youtube.com/watch?v=g4EUnA6kVqQ (εισαγωγική δραστηριότητα)

  • Διαβάζουμε το βιβλίο και:
  • Κατασκευάζουμε τον Καθαρόπολη και τον Τζι Μπι Τούρμπο με όποιο τρόπο θέλουμε (ζωγραφική, κολλάζ, κατασκευή με σύρμα ή ανακυκλώσιμα υλικά κ.α.).
  • Ζωγραφίζουμε σε χαρτί του μέτρου ένα ποδήλατο και μέσα του γράφουμε ή κολλάμε χαρτάκια με φράσεις που μας άρεσαν.
  • Φτιάχνουμε μια πρόσκληση και μια αφίσα σχετικά με τη μετατροπή της ιστορίας σε θεατρικό έργο για μια πιθανή θεατρική παράστασή της. Γράφουμε και τα σχετικά κείμενα.
  •  Κάνουμε τη δική μας εικονογράφηση στην ιστορία ή σε βασικές σκηνές της.
  • Μετατρέπουμε την ιστορία σε κόμικ.
  • Φανταζόμαστε την πόλη του Καθαρόπολη λίγα χρόνια μετά. Γράφουμε τη συνέχεια της ιστορίας. Πώς θα είναι οι ήρωες τότε;
  • Γράφουμε σε α’ πρόσωπο το ημερολόγιο του Καθαρόπολη και το ημερολόγιο του Τζι Μπι Τούρμπο, όπου περιγράφουν τα γεγονότα της ιστορίας. Στο τέλος τα συγκρίνουμε και βλέπουμε τα γεγονότα μέσα από δύο οπτικές γωνίες.
  •  Ο δημοσιογράφος της πόλης παίρνει συνέντευξη από τον Καθαρόπολη και από τον Τζι Μπι Τούρμπο. Αφού δραματοποιήσουμε τις δύο συνεντεύξεις , τις καταγράφουμε στην οικολογική εφημερίδα της τάξης.
  • Δημιουργούμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι (τύπου φιδάκι) με θετικές-αρνητικές στάσεις για την αστική κινητικότητα.
  • Αφηγούμαστε την ιστορία σταματώντας και περιμένοντας από τους μαθητές να συμπληρώσουν τη λέξη που λείπει.
Σχεδιασμός δραστηριοτήτων: Βέρα Βορύλα, Χρύσα Κουράκη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου