Ο Ισίδωρος και ο Ναυαγός
Αμάντα Μιχαλοπούλου
Εικονογράφηση: Σοφία Τουλιάτου
Πατάκης
Υπόθεση
Αμάντα Μιχαλοπούλου
Εικονογράφηση: Σοφία Τουλιάτου
Πατάκης
Υπόθεση
Ο Ισίδωρος είναι ένα εννιάχρονο αγόρι που βαριέται και του λείπει ο μπαμπάς του που συνέχεια δουλεύει. Μια μέρα αποφασίζει να γράψει σε ένα ναυαγό που πρέπει κι εκείνος να βαριέται επίσης. Βάζει το γράμμα του σ' ένα μπουκάλι πορτοκαλάδας και το δίνει στον πατέρα του, να το ρίξει στη θάλασσα. Και αναπάντεχα έρχεται απάντηση! Έτσι, αρχίζει η αλληλογραφία του Ισίδωρου με το ναυαγό, η πιο μυστηριώδης περιπέτεια της ζωής του.
Δραστηριότητες
Δραστηριότητες πρώτης προσέγγισης (πριν την ανάγνωση)
- Με βάση τον τίτλο αναρωτιόμαστε και φανταζόμαστε ποιος είναι ο Ισίδωρος.
- Φτιάχνουμε ένα ιδεόγραμμα για το τι είναι ο ναυαγός, πώς τον φανταζόμαστε και πού νομίζουμε ότι μένει.
- Συζητάμε για ιστορίες ναυαγών που έχουμε ακούσει και τις καταγράφουμε.
- Αναρωτιόμαστε για το ποια σχέση μπορεί να έχει ο Ισίδωρος με το ναυαγό.
- Φτιάχνουμε ένα φανταστικό σενάριο για τον Ισίδωρο και το ναυαγό και το δραματοποιούμε.
- Δείχνουμε το εξώφυλλο και ξεφυλλίζουμε το βιβλίο δείχνοντας μόνο τις εικόνες.
- Αναρωτιόμαστε για ποιο λόγο χρησιμοποιείται ασπρόμαυρη εικονογράφηση και προτρέπουμε τα παιδιά να εκφράσουν τα συναισθήματά τους με βάση αυτή.
Διαβάζουμε το βιβλίο δείχνοντας ταυτόχρονα ξανά και τις εικόνες
Δραστηριότητες μετά την ανάγνωση του βιβλίου
- Συζητάμε ξανά για τη σχέση του Ισίδωρου με το ναυαγό, αφού έχει αποκαλυφτεί η ταυτότητά του.
- Παίζουμε τα παιχνίδια που έπαιζε ο Ισίδωρος στο βιβλίο, για να μη βαριέται (ζωγραφίζουμε πρόσωπα όπως τα φανταζόμαστε σε σχέση με τα επίθετά τους, παίζουμε κουτσό, κρυφτό, μετράμε τα πλακάκια ενός δωματίου, κάνουμε αντιστοιχίσεις).
- Επινοούμε τα δικά μας φανταστικά παιχνίδια, τα συγκεντρώνουμε και φτιάχνουμε το δικό μας "Βιβλίο της αντιβαρεμάρας".
- Ζωγραφίζουμε με χρώμα ή ασπρόμαυρα ό,τι μας άρεσε από το βιβλίο.
- Γράφουμε το δικό μας γράμμα στο δικό μας φανταστικό ναυαγό. Μπορούμε να ανταλλάξουμε τα γράμματα στην τάξη ανώνυμα και να τα απαντήσουμε ανώνυμα. Αν πρόκειται για ένα υπαρκτό πρόσωπο, μπορούμε να τα ταχυδρομήσουμε.
Σχεδιασμός Δραστηριοτήτων από τα μέλη της Λέσχης Ανάγνωσης: Παναγιώτα Καλατζή, Ελένη Αδάμ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου