Λίγα λόγια για εμάς...


Καλώς ήρθατε στο Blog της Λέσχης Ανάγνωσης και Φιλαναγνωσίας, το οποίο βραβεύτηκε με το βραβείο "Κυριάκος Παπαδόπουλος" του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου το 2015.
Το Blog δημιουργήθηκε το 2013, με αφορμή τη Λέσχη Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ανατολικής Αττικής, η οποία λειτουργεί στο πλαίσιο των δράσεων του Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης και στεγάζεται στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κορωπίου. Στόχος της Λέσχης είναι μέσα από την ανάγνωση βιβλίων παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας, την ανταλλαγή απόψεων και το σχεδιασμό φιλαναγνωστικών δραστηριοτήτων, να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά ως δράση στον εκπαιδευτικό κύκλο και κατ' επέκταση στους μαθητές.
Οι δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, οι δράσεις και οι ιδέες που προκύπτουν μέσα από τις συναντήσεις της Λέσχης, θα παρουσιάζονται μέσα από το Βlog, ενώ ταυτόχρονα θα προτείνονται βιβλία θεματικά, θα παρουσιάζονται οι νέες κυκλοφορίες βιβλίων και θα προβάλλονται δράσεις φιλαναγνωσίας σε σχολεία.
Υπεύθυνη συντονισμού της Λέσχης και διαχειρίστρια του Blog είναι η Χρύσα Κουράκη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης.

Από το Σεπτέμβριο του 2016, μόνιμες συνεργάτιδες του blog είναι η εκπαιδευτικός Τζελίνα Βογιατζόγλου και η συγγραφέας Βασιλική Κατέρη, η οποία έχει αναλάβει τη θεματική ενότητα "Η τέρψη της ανάγνωσης", με σκοπό από τη ματιά του απλού αναγνώστη -και όχι του εκπαιδευτικού- να σχολιάζει βιβλία που προσφέρουν τη χαρά της ανάγνωσης στα παιδιά.
mail επικοινωνίας:
ckouraki@hotmail.gr






Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου 2013

Δραστηριότητες Φιλαναγνωσίας - Δεν το έκανα εγώ!, Βαγγέλης Ηλιόπουλος

Δεν το έκανα εγώ!
Βαγγέλης Ηλιόπουλος
Εικονογράφηση: Πέτρος Χριστούλιας
Πατάκης

Υπόθεση
Όταν η μαμά γυρίζει από τη δουλειά, ανακαλύπτει μια μεγάλη ζημιά!
"Ποιος το έκανε αυτό;" ρωτάει όλους.
"Δεν το έκανα εγώ" λέει ο Σπύρος ο μεγάλος γιος, αλλά
"Δεν το έκανα εγώ" λέει κι ο Μανώλης ο μικρός.
"Ε, τότε ποιος; Ο μπαμπάς; Η γιαγιά; Ή μήπως κάποιος που δεν μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό του;"

Δραστηριότητες

Δραστηριότητες πρώτης προσέγγισης (πριν την ανάγνωση)
  • Διαβάζουμε τον τίτλο και ρωτάμε τα παιδιά πότε το έχουν πει και για ποιο λόγο. 
  • Συζητάμε - σχολιάζουμε το εξώφυλλο και τα συναισθήματα των προσώπων που απεικονίζονται.

Δραστηριότητες μετά την ανάγνωση του βιβλίου
  • Κατασκευάζουμε σε μακέτα το σπίτι και δημιουργούμε τους ήρωες από φελλό.
  • Γράφουμε το σενάριο και φανταζόμαστε και αυτό που είχε γίνει πριν έρθει η μαμά στο σπίτι και παίζουμε κουκλοθέατρο. Ταυτόχρονα, μια ομάδα παιδιών ζωγραφίζει στον πίνακα ή σε χαρτόνια και δείχνει τα συναισθήματα των ηρώων μέσα από απλές φατσούλες.
  • Κατασκευάζουμε το λαγουδάκι. 
  • Ζητάμε από τα παιδιά να φέρουν αντικείμενα από το σπίτι τους, τα οποία τα έκαναν παιχνίδι (όπως οι ήρωες έκαναν την κουρτίνα δίχτυ ποδοσφαίρου) και μας διηγούνται τις σκανταλιές τους. Ένα παιδί κρατάει το λαγουδάκι, παίζει το ρόλο του κριτή και σχολιάζει τις ιστορίες των συμμαθητών του. 
  • Στο τέλος, επιστρέφουμε στον τίτλο και ρωτάμε τα παιδιά :"Τελικά, οι μικροί ήρωες της ιστορίας είχαν δίκιο ή άδικο;"
Σχεδιασμός Δραστηριοτήτων από τα μέλη της Λέσχης Ανάγνωσης: Βάσω Λειβαδάρου, Ισιδώρα Σπύρου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου