Η νταντά μου
Ιωάννα Μπαμπέτα - Μπακιρτζή
Εικονογράφηση: Φωτεινή Τίκκου
Ψυχογιός
Υπόθεση
Τι συμβαίνει όταν ο μπαμπάς δουλεύει σκληρά και λείπει για μέρες; Και όταν η μαμά επιστρέφει τόσο αργά που έχω ήδη φορέσει τις πιτζάμες μου;
Μα φυσικά υπάρχει η νταντά μου, η Νόρα. Μαζί κάνουμε τα πάντα. Τρώμε, παίζουμε, γελάμε. Την αγαπώ πολύ! Όταν πρέπει μια μέρα να φύγει, όλα αλλάζουν. Όσο κι αν στενοχωριέμαι, όσο κι αν κλαίω, τα πράγματα δε γίνονται όπως πριν. Μέχρι που ο ταχυδρόμος μου φέρνει ένα γράμμα. Και τότε καταλαβαίνω. Έτσι απλά.
Δραστηριότητα πρώτης προσέγγισης (πριν την ανάγνωση του βιβλίου)
Δραστηριότητες (2η εκδοχή)
1η Δραστηριότητα
2η Δραστηριότητα
3η Δραστηριότητα
4η Δραστηριότητα
Σχεδιασμός Δραστηριοτήτων από τα μέλη της Λέσχης Ανάγνωσης: Σεϊτανίδου Θεοδώρα, Μαγαλιού Ελένη, Δημητροπούλου Ασπασία
Ιωάννα Μπαμπέτα - Μπακιρτζή
Εικονογράφηση: Φωτεινή Τίκκου
Ψυχογιός
Υπόθεση
Τι συμβαίνει όταν ο μπαμπάς δουλεύει σκληρά και λείπει για μέρες; Και όταν η μαμά επιστρέφει τόσο αργά που έχω ήδη φορέσει τις πιτζάμες μου;
Μα φυσικά υπάρχει η νταντά μου, η Νόρα. Μαζί κάνουμε τα πάντα. Τρώμε, παίζουμε, γελάμε. Την αγαπώ πολύ! Όταν πρέπει μια μέρα να φύγει, όλα αλλάζουν. Όσο κι αν στενοχωριέμαι, όσο κι αν κλαίω, τα πράγματα δε γίνονται όπως πριν. Μέχρι που ο ταχυδρόμος μου φέρνει ένα γράμμα. Και τότε καταλαβαίνω. Έτσι απλά.
Δραστηριότητες (1η εκδοχή)
Δραστηριότητα πρώτης προσέγγισης (πριν την ανάγνωση του βιβλίου)
- Ζωγραφίζουμε – απεικονίζουμε την οικογένειά μας και μέσα σε αυτήν να εντάσσουμε και κάποιο άλλο πρόσωπο που το αγαπάμε πολύ και το θεωρούμε μέλος της οικογένειάς μας. Συζητάμε τις ζωγραφιές μας. Αν δεν υπάρξει κάποιο πρόσωπο που να είναι αντίστοιχο με το θέμα μας κατευθύνουμε τη συζήτηση προς τα εκεί.
Δραστηριότητες μετά την ανάγνωση του βιβλίου
- Δραματοποιούμε ή παίζουμε σε παντομίμα σκηνές από την ιστορία που διαβάσαμε. Η μικρή και η μαμά της τις Κυριακές, η παράδοση του γράμματος από τον ταχυδρόμο κ.τ.λ. (αν έχουμε κουτί με ρούχα – αντικείμενα το εμπλουτίζουμε και με κατάλληλα για την ιστορία)
- Φανταζόμαστε και γράφουμε το γράμμα που έστειλε η νταντά Νόρα. Τι να έλεγε άραγε;
- Γράφουμε την απάντηση της μικρής ηρωίδας στη Νόρα. Μιας και η Νόρα είναι από άλλη χώρα, κάθε ομάδα φτιάχνει το φάκελο της απάντησης στη Νόρα με ένα γραμματόσημο δικό της ανάλογα με τη χώρα που νομίζουν ότι πήγε.
- Πώς φανταζόμαστε την καινούρια νταντά; (η εικονογράφηση δεν τη δείχνει…)
- Παρατηρούμε και συζητάμε την εικονογράφηση του βιβλίου. Ποιος χαρακτήρας μας αρέσει πιο πολύ; Τι κοινό έχουν όλοι οι χαρακτήρες; Τους έχει αποδώσει όλους όσους αναφέρονται στην ιστορία;
- Η εικονογράφος έχει στολίσει με δύο πίνακες μεγάλων ζωγράφων το σπίτι της ηρωίδας μας. Συζητάμε για αυτούς, βρίσκουμε πληροφορίες. Φτιάχνουμε και εμείς δικούς μας πίνακες για τα υπόλοιπα δωμάτια του σπιτιού.
Δραστηριότητες (2η εκδοχή)
1η Δραστηριότητα
- Κατασκευάζουμε κούκλα με δύο διαφορετικές εκφράσεις (χαράς –λύπης). Τη δείχνουμε στα παιδιά και τα ρωτάμε για ποιο λόγο αισθάνονται έτσι με καθέναν από τη μαμά, τον μπαμπά τη νταντά.
2η Δραστηριότητα
- Κατασκευάζουμε δέντρο στο οποίο το κάθε παιδί κρεμάει τα διαφορετικά κάθε φορά πρόσωπα ανάλογα με το συναίσθημά του. (Πώς νιώθει όταν μένει με τη μαμά, τον μπαμπά , τη νταντά). Τα παιδιά είναι χωρισμένα σε ομάδες.
3η Δραστηριότητα
- Συνεχίζουμε την ιστορία από το σημείο που φεύγει η παλιά νταντά.
4η Δραστηριότητα
- Διατυπώνουμε το ερώτημα : «Πώς ενώ η νταντά δεν μιλάει την ίδια γλώσσα με το παιδί, καταλαβαίνονται;» Καθοδηγούμε τα παιδιά να κατανοήσουν ποια στοιχεία ενώνουν τους ανθρώπους.
Σχεδιασμός Δραστηριοτήτων από τα μέλη της Λέσχης Ανάγνωσης: Σεϊτανίδου Θεοδώρα, Μαγαλιού Ελένη, Δημητροπούλου Ασπασία
Ωραίες δραστηριότητες!
ΑπάντησηΔιαγραφήάριστη υποστήριξη του βιβλίου, μπρόβο σας!
ΑπάντησηΔιαγραφή