Λίγα λόγια για εμάς...


Καλώς ήρθατε στο Blog της Λέσχης Ανάγνωσης και Φιλαναγνωσίας, το οποίο βραβεύτηκε με το βραβείο "Κυριάκος Παπαδόπουλος" του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου το 2015.
Το Blog δημιουργήθηκε το 2013, με αφορμή τη Λέσχη Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ανατολικής Αττικής, η οποία λειτουργεί στο πλαίσιο των δράσεων του Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης και στεγάζεται στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κορωπίου. Στόχος της Λέσχης είναι μέσα από την ανάγνωση βιβλίων παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας, την ανταλλαγή απόψεων και το σχεδιασμό φιλαναγνωστικών δραστηριοτήτων, να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά ως δράση στον εκπαιδευτικό κύκλο και κατ' επέκταση στους μαθητές.
Οι δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, οι δράσεις και οι ιδέες που προκύπτουν μέσα από τις συναντήσεις της Λέσχης, θα παρουσιάζονται μέσα από το Βlog, ενώ ταυτόχρονα θα προτείνονται βιβλία θεματικά, θα παρουσιάζονται οι νέες κυκλοφορίες βιβλίων και θα προβάλλονται δράσεις φιλαναγνωσίας σε σχολεία.
Υπεύθυνη συντονισμού της Λέσχης και διαχειρίστρια του Blog είναι η Χρύσα Κουράκη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης.

Από το Σεπτέμβριο του 2016, μόνιμες συνεργάτιδες του blog είναι η εκπαιδευτικός Τζελίνα Βογιατζόγλου και η συγγραφέας Βασιλική Κατέρη, η οποία έχει αναλάβει τη θεματική ενότητα "Η τέρψη της ανάγνωσης", με σκοπό από τη ματιά του απλού αναγνώστη -και όχι του εκπαιδευτικού- να σχολιάζει βιβλία που προσφέρουν τη χαρά της ανάγνωσης στα παιδιά.
mail επικοινωνίας:
ckouraki@hotmail.gr






Κυριακή, 24 Νοεμβρίου 2013

Δραστηριότητες Φιλαναγνωσίας - Ο μπαμπάς μου...πειρατής, Βαγγέλης Ηλιόπουλος

Ο μπαμπάς μου...πειρατής
Βαγγέλης Ηλιόπουλος
Εικονογράφηση: Βίκτωρ Μοσχόπουλος
Πατάκης
Υπόθεση
Ο μπαμπάς πρέπει να φύγει μακριά για να βρει δουλειά. Αυτό φέρνει μεγάλη αναστάτωση στο σπίτι και ιδιαίτερα στο γιο του, ο οποίος υποψιάζεται ότι ο μπαμπάς του είναι πειρατής! Κάτι που είπε η γιαγιά, μια παλιά φωτογραφία, η αντίδραση της μαμάς στην απόφασή του να γυρίσει στα καράβια, ο παπαγάλος που του έφερε για δώρο, ΟΛΑ αυτό του επιβεβαιώνουν! Κι ας του λένε πως είναι η φαντασία του! Τι νομίζουν; Ότι επειδή είναι μικρό παιδί μπορούν να τον κοροϊδέψουν; Όχι! Άλλωστε είναι γιος πειρατή!

Δραστηριότητες (1η εκδοχή)

Δραστηριότητες  αφόρμησης (πριν την ανάγνωση του βιβλίου)
  • Τι απεικονίζει το βιβλίο και ποια η σχέση του με τον τίτλο.
  • Υποθέσεις των παιδιών για το περιεχόμενο του βιβλίου.
  • Δείχνουμε όλες τις εικόνες του βιβλίου και τα παιδιά προσπαθούν να φτιάξουν μια δική τους ιστορία.
Δραστηριότητες μετά την ανάγνωση του βιβλίου

1η Δραστηριότητα
  • Διαβάζουμε την ιστορία του βιβλίου και συγκρίνουμε τις δυο ιστορίες μεταξύ τους.
  • Δίνουμε μια διαφορετική εκδοχή ή ένα δικό μας τέλος στην ιστορία.
  • Φτιάχνουμε μια περίληψη, σχολιάζουμε τι μας άρεσε, τι μας δυσαρέστησε, τι μας εντυπωσίασε, ερμηνεύουμε τα κοινωνικά και ηθικά μηνύματα κλπ.
ΣΤΟΧΟΣ: Να αναπτύξουν τον προφορικό τους λόγο, να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιο τους, να διευρύνουν τη φαντασία τους, να συμβάλλουν στην πλοκή της ιστορίας, να ευαισθητοποιηθούν απέναντι στα κοινωνικά προβλήματα του καιρού μας…

2η Δραστηριότητα
  • Ζωγραφίζουμε ελεύθερα ό,τι θέλουμε από την ιστορία που διαβάσαμε.
  • Κάνουμε το περίγραμμα του ήρωα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του σε χαρτί του μέτρου.
  • Φτιάχνουμε σελιδοδείχτη με το θέμα του βιβλίου.
  • Φτιάχνουμε το δικό μας βιβλίο.
  • Σχεδιάζουμε μια αφίσα.
  • Κατασκευάζουμε μακέτα ένα πειρατικό πλοίο.
  • Φτιάχνουμε πειρατικά καπέλα και σημαίες.
  • Κάνουμε επιτραπέζιο παιχνίδι με θέμα ¨πειρατές και κρυμμένος θησαυρός¨
ΣΤΟΧΟΣ: Να έρθουν σε επαφή με τα διάφορα υλικά κατασκευών, να ασκήσουν την λεπτή κινητικότητα, να αναπτύξουν τη φαντασία τους, να συνεργάζονται ομαδικά κλπ…

3η Δραστηριότητα
  • Παίζουμε παντομίμα τις διαφορετικές σκηνές του βιβλίου.
  • Κάνουμε δραματοποίηση υποδυόμενοι τους ρόλους των ηρώων.
ΣΤΟΧΟΣ: Να μπορούν να έρχονται στη θέση των άλλων και να νιώθουν τα συναισθήματά τους, να βελτιώνουν το συντονισμό των κινήσεων, να μιμούνται, να εκφράζονται σωματικά, να αναγνωρίζουν την γλώσσα του σώματος κλπ…

Σχεδιασμός Δραστηριοτήτων από τα μέλη της Λέσχης Ανάγνωσης: Στέλλα Καρσάκου, Βάσια Γεωργούντζου


Δραστηριότητες (2η εκδοχή)

Δραστηριότητες πρώτης προσέγγισης (πριν την ανάγνωση του βιβλίου)

  • Ακούμε μουσική από τους «Πειρατές της Καραϊβικής». 
  • Δείχνουμε πίνακες ζωγραφικής που σχετίζονται με το θέμα. 

Δραστηριότητες μετά την ανάγνωση του βιβλίου

1η Δραστηριότητα - Εικαστικά


  • Ζωγραφίζουμε πειρατικά καράβια 
  • Kατασκευάζουμε το κλουβί του παπαγάλου και τον ίδιο τον παπαγάλου 
  • Φτιάχνουμε κολάζ με θέμα: «Νησί-Πειρατικό καράβι- Φρούριο» 
  • Δημιουργούμε «χάρτη θησαυρού»
2η Δραστηριότητα - Παιχνίδι
  • Παίζουμε το κυνήγι του χαμένου θησαυρού. 

3η Δραστηριότητα - Θεατρικό παιχνίδι – δραματοποίηση
  • Δραματοποίηση σκηνής όπου το παιδί γίνεται παπαγάλος και ο παπαγάλος γίνεται πειρατής για να βρει το θησαυρό 
4η Δραστηριότητα - Αφηγηματολογία
  • Γράφουμε την ιστορία από την μεριά του πατέρα. 
  • Δίνουμε ένα διαφορετικό τέλος από την οπτική γωνία του παιδιού . (Αν δεν έφευγε από το κλουβί ο παπαγάλος…) 
5η  Δραστηριότητα - Γνωστικές προεκτάσεις
  • Ποιοι ήταν οι πειρατές ιστορικά. Πειρατεία στον ελλαδικό χώρο. Οικονομικοκοινωνικές συνθήκες που την επέτρεψαν. 

6η Δραστηριότητα - Επέκταση
  • Διαβάζουμε άλλες ιστορίες με πειρατές. Π.χ. «Ο πειρατής Περπερούα και τα κάλαντα» της Αλεξάνδρας Μπίζη 

Σχεδιασμός Δραστηριοτήτων 
από τα μέλη της Λέσχης Ανάγνωσης: Ταμπούκη Ρίτα, Κωστάκου Ασημίνα, Γκέρκα Γεωργία, Ουζούνης Γιώργος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου