Δεν ντρέπομαι πια
Έλενα Αρτζανίδου
Ψυχογιός
Υπόθεση
Δραστηριότητα αφόρμησης (πριν την ανάγνωση του βιβλίου)
Δραστηριότητα κατά την ανάγνωση του βιβλίου
Δραστηριότητες μετά την ανάγνωση του βιβλίου
1η Δραστηριότητα
2η Δραστηριότητα
3η Δραστηριότητα
Έλενα Αρτζανίδου
Ψυχογιός
Ο Φώτης ντρέπεται για τον αδερφό του τον Κέκο γιατί φωνάζει και δε μιλά, περπατά νευρικά και βγάζει περίεργους ήχους, και τα άλλα παιδιά τους κοιτούν παράξενα όταν περπατούν μαζί στην πλατεία. Όμως όταν μια μέρα ο Κέκος εξαφανίζεται, ο Φώτης στενοχωριέται και ντρέπεται για όσα ένιωθε για τον αδερφό του, γιατί ο Κέκος ξέρει να κάνει πολλά πράγματα καλύτερα από τον ίδιο και από τους άλλους: να τρέχει γρηγορότερα από όλους, να σκαρφαλώνει εκεί που κανένας δεν μπορεί, να έχει μνήμη ελέφαντα… Έτσι, όταν βρίσκουν τον Κέκο, ο Φώτης νιώθει χαρούμενος, περήφανος και δεν ντρέπεται πια που ο αδερφός του έχει αυτισμό.
Δραστηριότητες
Δραστηριότητα αφόρμησης (πριν την ανάγνωση του βιβλίου)
- Στο κέντρο του χώρου βρίσκεται το βιβλίο. Ακούγεται μουσική. Στο σταμάτημα της μουσικής τα παιδιά τρέχουν κοντά στο βιβλίο, παρατηρούν το εξώφυλλο (χρώματα, σχήματα, μορφές, τίτλος, εκφράσεις προσώπων) και στο δεύτερο σταμάτημα της μουσικής καλούνται να πάρουν μια ακίνητη στάση αξιοποιώντας στο μυαλό τους κάποια απ΄ τα στοιχεία του εξωφύλλου. Σε δεύτερη φάση κάθε παιδί φανερώνει στην υπόλοιπη ομάδα το στοιχείο που του προξένησε την μεγαλύτερη εντύπωση.
Δραστηριότητα κατά την ανάγνωση του βιβλίου
- Διαβάζουμε κάθε σκηνή απ΄την ιστορία και διακόπτουμε την ανάγνωση έχοντας ζητήσει απ΄τα παιδιά να παραστήσουν ανά ομάδες κάθε σκηνή με μια «παγωμένη εικόνα.» Σε δεύτερη φάση ζητάμε να μας εξηγήσουν γιατί επιλέγουν τη συγκεκριμένη έκφραση και να δώσουν πληροφορίες για την ταυτότητά τους (ποιος είσαι; Πού βρίσκεσαι; τι κάνεις;) και τα συναισθήματά τους (Πώς αισθάνεσαι; γιατί;)
Δραστηριότητες μετά την ανάγνωση του βιβλίου
1η Δραστηριότητα
- Αψίδα της συνείδησης: Τα παιδιά δημιουργούν μια αψίδα που αποτελείται από ζευγάρια που στέκονται αντικριστά ο ένας στον άλλον με υψωμένα κι ενωμένα τα χέρια τους. Οι δύο χαρακτήρες της ιστορίας περνούν με τη σειρά τους ανάμεσα απ΄την ανθρώπινη αψίδα και ο καθένας αφού έχει προετοιμαστεί μπορεί να σταματήσει τον ήρωα και να του πει μια σκέψη του φωναχτά.
2η Δραστηριότητα
- Τα παιδιά σχεδιάζουν δύο περιγράμματα σε φυσικό μέγεθος για καθέναν από τους βασικούς χαρακτήρες ( τον Κέκο και τον αδερφό του) και τους απευθύνονται γράφοντας α) στο εσωτερικό του περιγράμματος παρατηρήσεις, εντυπώσεις, τη γνώμη τους, ευχές, συναισθήματα … β) Στο χώρο γύρω απ΄ το περίγραμμα μπορούν να επίσης να εκφράσουν γραπτά ερωτήματα κι απορίες που θα ήθελαν να απευθύνουν στους ήρωες…
3η Δραστηριότητα
- Οι ερωτήσεις που προέκυψαν απ΄ τα παιδιά μπορούν να γίνουν η αφόρμηση για εμβάθυνση και επέκταση στο βιβλίο, στις έννοιες της αναπηρίας, της διαφορετικότητας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
- Γραπτή συνέχιση της ιστορίας καθοδηγούμενη από τις ερωτήσεις των παιδιών, δημιουργία ποιήματος με δοσμένες λέξεις από το κείμενο.
Σχεδιασμός Δραστηριοτήτων από τα μέλη της Λέσχης Ανάγνωσης: Κατωπόδη Ματίνα,Κοτσώλη Μαρία, Κρέμου Έφη, Μαρινοπούλου Έλενα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου